Avatar billede dk-jek Nybegynder
08. maj 2007 - 08:50 Der er 7 kommentarer

2 netkort

Har en Domino 5.011 stående på en win2003 server. Jeg har to netkort i på to forskellige netværk (det ene til Domino og det andet til UPS). Netkortene virker fint, men nu er problemet at hver gang jeg enabler UPS-netkortet går der et stykke tid hvorefter Domino opgiver, og ikke længere reagere på det oprindelige netkort.

Er der en indstilling i server-configurationen som jeg har overset eller som jeg ikke kan finde??

JEK
Avatar billede karstenv Nybegynder
11. maj 2007 - 12:25 #1
Har du redigeret din hostfil på w2003?

der er flere måder at gøre dette på, for at kunne hjælpe skal du lige komme med flere oplysninger.

min metode er:

host fil skal der tilføjes begge IP'er og den skal så pege på en port som du selv definere.

192.168.111.1    net01
111.1.200.2    net02

i Domino skal du så fortælle hvad for en af den som Domino skal bruge til sig selv, dette gøres på server doc. porte fanen.

Men lad os høre mere.
Avatar billede dk-jek Nybegynder
11. maj 2007 - 12:40 #2
Jeg har ikke redigeret i hostfilen - jeg er absolut små-dum på win2003 idet jeg foretrækker Unix, men fortæl, fortæl så kan jeg da hurtigt køre på.

Hvad skal du bruge af flere oplysninger?

JEK
Avatar billede dk-jek Nybegynder
15. maj 2007 - 09:52 #3
Hej Karsten

Blev du væk eller var mit spørgsmål for dumt eller hvad jeg vil virkelig gerne have problemet løst og noget tyder på at jeg skal lærer om win2003-hostfiler - belær mig blot jeg er klar...
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. maj 2007 - 11:33 #4
Nej jeg har bare været optaget af andet, Og jeg er heller ikke ekpert på W2003 men ved barat det er et af stederne du kan "hjælpe" din Domino til at have to netkort og forstå at bruge dem til hver sin opgave.
Jeg vil heller hjælpe via tlf. da det er nemmere, men vi kan jo så bagefter skrive den løsning ind her så andre kan får glæde af den også.
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. maj 2007 - 11:34 #5
Hvis du kan se min mail add. så mail mig og vi finder ud af det via tlf. hvis du alså vil.
Jeg har prøvet at finde din mail add kunne jeg dog ikke se, men se om du se min
Avatar billede dk-jek Nybegynder
15. maj 2007 - 12:26 #6
Jeg kan ikke se din mail-adresse men prøv på 22950608
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. maj 2007 - 13:56 #7
Jeg er til møde resten af dagen, ringer i morgen :-)