Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2007 - 20:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Timer starter ikke

Hey eksperter.

Jeg har en Connect funktion der starter når mit program starter, heri har jeg nedestående kode der starter min timer som skal køre hvert sekund, men funktionen kører slet ikke på noget tidspunkt, altså den funktion som timeren kører ved tick

TimeoutTimer = new System.Windows.Forms.Timer();
TimeoutTimer.Interval = 1000;
TimeoutTimer.Tick += new EventHandler(TimeoutTimer_Tick);
TimeoutTimer.Start();

private void TimeoutTimer_Tick(object sender, EventArgs e)
{

}

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2007 - 21:18 #1
Det kan være at du også skal enable den: TimeoutTimer.Enabled = true

Det kan også godt være, at det er "Enable", dvs uden "d".. men mener at det er med "d"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2007 - 21:18 #2
..husk semikolon (som jeg glemte).. :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2007 - 22:09 #3
Enabled = true virker heller ikke :/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2007 - 23:26 #4
Er det noget kode du selv har skrevet?

Prøv at indsætte Timer-controllen, via Toolbox (som normalt findes i venstre side af Microsoft Visual Studio ("VS"), som jeg går ud fra at du bruger)..

Ved at markere Timeren (i bunden af VS), kan du ændre dens egenskaber/properties..
Sæt intervallet (f.eks. 1000 ms) og sæt den til Enabled = True.

Dobbeltklik på timeren (i bunden af VS), og skrive noget i stil med:

MessageBox.Show("Hello world");

Sker der noget?
Avatar billede fufan Nybegynder
08. maj 2007 - 12:00 #5
Prøv brug System.Timers.Timer i stedet...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 15:06 #6
fufan, det hjalp sørme! men hvad er forskellen, hvorfor virker det ikke med den anden?  det kører fra en tråd og køres somregel før formen, vises, måske derfor?
Avatar billede fufan Nybegynder
08. maj 2007 - 17:40 #7
Ja, din Tick event udføres af UI-tråden, og den er jo så ikke startet endnu!

System.Windows.Forms.Timer arver i øvrigt fra System.Timers.Timer.

Hvis det har interesse, kan du læse mere her:
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/04/02/TimersinNET/

Svar?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 22:48 #8
super, takker. smid et svar
Avatar billede fufan Nybegynder
09. maj 2007 - 01:56 #9
Kommer her...