Avatar billede ladbye Nybegynder
07. maj 2007 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra int til double

Hej,

Det lyder som et meget dumt spørgsmål, men nu er jeg efterhånden træt af ikke at kunne få det til at virke. Sidder og skal have beregnet BMI som en double og har to værdier (højde og vægt) der ligger som integer. Problemet er at jeg ikke kan få lavet de to værdier om til double. Har prøvet

Double nyværdi = højde;
Double nyværdi = (Double)højde;

Nogen forslag til hvordan jeg får det gjort?
Avatar billede _carsten Nybegynder
07. maj 2007 - 14:27 #1
Double nyværdi = new Double(højde.doubleValue);
Avatar billede ladbye Nybegynder
07. maj 2007 - 14:32 #2
Når jeg bruger den, får jeg at vide at den primitive type int ikke har et felt kaldet doubleValue ...
Avatar billede ladbye Nybegynder
07. maj 2007 - 14:40 #3
Nåh, den virkede hvis jeg skrev new Double(højde) uden doubleValue ... tak for hjælpen!
Avatar billede _carsten Nybegynder
07. maj 2007 - 15:04 #4
Det er fordi "højde" ikke er en Integer (Object) som du skrev, men en int (primitiv datatype)

;-)