Avatar billede simsen Mester
06. maj 2007 - 09:11 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Præsentere data fra datatable i en tabel

Hejsa,

Jeg har en datatable med en række navne, jeg gerne vil have præsenteret på følgende måde

*************************************
*Alligatorer...*Bavianer...*Får.....*
*Grise.........*Heste......*Køer....*
*Løver.........
*************************************

Altså jeg vil have dem udskrevet pkt. 1 som et linkbutton og pkt. 2 alfabetisk men sådan at der er 3 kolonner hele tiden. Altså der skal - hvis det var en tabel - en ny <tr> efter hver 3. td

Jeg ved så ikke om jeg skal smide det ind i en repeater (eller hvad?) og hvordan jeg får programmeret det, så der kommer en </tr></tr> efter hver 3. entry fra databasen

Nogen der kan give mig nogen idéer omkring dette?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2007 - 09:33 #1
lav en simpel datasource og smid det i en repeater.
Jeg mener at den har en property kaldet repeatcoloumns
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. maj 2007 - 13:33 #2
ikke en repeater... det er en DataList der giver den mulighed.
Mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2007 - 14:30 #3
Ok så mener jeg ikke der er det på en repeater :)
Kunne ikke huske om det var repeater eller dataliste.
Avatar billede simsen Mester
06. maj 2007 - 21:42 #4
Hejsa til jer begge....

Det er på en datalist....så snepnet har ret og får pointsene, når han giver svar....

MEN håber I gider hjælpe mig videre...Jeg vil nemlig så gerne have den ind i en Accordion (Ajax) - men af en eller anden grund, så vil den gerne køre, når jeg smider DataListen udenfor Accordion men ikke, når jeg kører den inde i en Accordion. Den fremkommer med følgende fejl: NullReferenceException Object reference not set to an instance of an object.

Min kode er:
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!IsPostBack)
        {
            try
            {
                //Henter kategorier
                KategoriApi kategoriApi = new KategoriApi();

                DataTable Categories = null;
                if (kategoriApi.GetCategories(ref Categories) == Status.Success)
                {
                    dlstKategori.DataSource = Categories.DefaultView;
                    dlstKategori.DataBind();
                }

                kategoriApi.Dispose();
            }
            catch
            { }
        }

og
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    <center>
        <ajaxToolkit:Accordion ID="AccordionType"
                              SelectedIndex="0"
                              runat="server"
                              HeaderCssClass="accordionHeader"
                              ContentCssClass="accordionContent"
                              FadeTransitions="true"
                              FramesPerSecond="40"
                              TransitionDuration="250"
                              AutoSize="None" Width="400px">

            <Panes>
                <ajaxToolkit:AccordionPane ID="AccordionPaneKategorier" runat="server">
                    <Header>
                        <a href = "" onclick = "return false;" class = "accordion"> Kategorier</a>
                    </Header>
                    <Content>
                        <asp:DataList ID="dlstKategori" Width="400px" datakeyfield="KategoriId" HorizontalAlign="Center" CellPadding="4" Font-Size="10pt" RepeatColumns="3" runat="server">
                            <ItemTemplate>
                                <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" Text='<%# Eval("KategoriNavn") %>'></asp:LinkButton>
                            </ItemTemplate>
                        </asp:DataList>
                    </Content>
                </ajaxToolkit:AccordionPane>
                <ajaxToolkit:AccordionPane ID="AccordionPaneMaaltider" runat="server">
                    <Header>
                        <a href = "" onclick = "return false;" class = "accordion"> Måltider</a>
                    </Header>
                    <Content>
                        Her kommer pane2
                    </Content>
                </ajaxToolkit:AccordionPane>
            </Panes>
        </ajaxToolkit:Accordion>

    </center>
</asp:Content>

mvh
simsen :-)

PS - husk lige begge to, I har points tilgode i to af mine andre tråde :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 08:29 #5
Vi har begge smidt svar :)
Hvilken linie giver fejlen ?
Prøv evt med breakpoints og debugging mode at se hvor langt du kommer.
Avatar billede simsen Mester
07. maj 2007 - 12:16 #6
Hejsa dr_chaos,

Jeg har fundet ud af fejlen;

Det er fordi at Accordion er en naming container og jeg så ikke kan referere direkte til datalist....altså skal jeg først finde den, før jeg kan referere.

DataList dlstKategori = AccordionType.Panes["AccordionPaneKategorier"].FindControl("dlstKategori") as DataList;
if (dlstKategori != null)
{
    dlstKategori.DataSource = Categories.DefaultView;
    dlstKategori.DataBind();
}

Tak for hjælpen igen....

Husk at smide et svar, det er jo den eneste måde, jeg har mulighed for at vise min taknemlighed :-)

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 12:49 #7
Ved jeg ikke om du også ville have et svar fra mig.
Hvis ikke så bare ignorer det :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. maj 2007 - 19:00 #8
Jamen du får da også et her så.
Mvh
Avatar billede simsen Mester
07. maj 2007 - 19:48 #9
Deler dem mellem jer, hvis I ikke er tilfredse, så må I altså slås indbyrdes om det ;-)

Tak endnu engang

mvh
simsen :-)