Avatar billede banielsen Nybegynder
05. maj 2007 - 12:57 Der er 3 kommentarer

Nedarvning af GUI

Hej Experter

Jeg har et problem med nedarvning af GUI.

Jeg vil gerne lave en superklasse (Webform) som indeholder nogle GUI-elementer (lad os bare sige; en label, en textbox og en knap, for at gøre det simpelt). Denne kalder vi SuperGUI.

Herefter vil jeg gerne kunne lave en Webform som nedarver fra denne SuperGUI-klasse, og herved får vist dens GUI-elementer når siden vises.

Kan det ikke lade sig gøre?

(Jeg har prøvet - på den rigtige måde skulle jeg mene - men når jeg kører, så er siden blot tom).

Det jeg gerne vil kunne med dette er at jeg vil lave to underklasser som begge nedarver fra SuperGUI-klassen og når der klikkes på knappen i Underklasse1 skal den ene f.eks. oprettes i en database hvorimod når man klikker på knappen i Underklasse2 så skal der f.eks. ændres i en database.

Håber i kan følge mig :-)
Avatar billede hadaps Nybegynder
05. maj 2007 - 15:09 #1
er jeg helt forkert, hvis jeg siger, at det er netop det Masterpages gør?
ellers er jeg ikke med på hvad du vil
Avatar billede banielsen Nybegynder
05. maj 2007 - 20:44 #2
Kan du evt. sige bare lidt mere :-)
Avatar billede hadaps Nybegynder
05. maj 2007 - 22:19 #3
Søg på Masterpages, og det vælter frem ;)
fx: http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/masterpages/default.aspx

klip fra siden:
Master Pages -  The Master Pages feature provides the ability to define common structure and interface elements for your site, such as a page header, footer, or navigation bar, in a common location called a "master page", to be shared by many pages in your site. This improves the maintainability of your site and avoids unnecessary duplication of code for shared site structure or behavior.