Avatar billede k-k Nybegynder
05. maj 2007 - 00:13 Der er 8 kommentarer

Spyware & Adware

Hej

Hvad skal man bruge for et beskytte sig imod, og rydde op, i spyware og adware?

Jeg har inst. "Ad-Aware SE". Er det nok til at beskytte mig?

VH
Klaus
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. maj 2007 - 00:27 #1
Tag et kig på spywarefri.dk

For at beskytte dig mod det, er det vist ikke nok med Ad-aware hvis det bare er den gratis version, så skal du have fulde version der har real-time scan.

Men til at rydde op, er den udemærket. Den skuffede mig dog engang, og siden har jeg brugt http://www.superantispyware.com/ den har dog heller ikke real-time scan i den gratis udgave. Men kør den engang om ugen eller måneden, så er du vist godt sikret.

Spybot synes jeg også er et godt program, som jeg kører ved siden af superantispyware. (http://www.safer-networking.org/dk/index.html)
Avatar billede ebe Praktikant
05. maj 2007 - 10:42 #2
Det bedste om mest simple for at beskytte dig mod adware og spyware, er at ændre sikkerhedsindstillingerne i browseren. Jeg har slået "active-x objekter og plugins" samt "scripting af java applets" fra eller sat til "spørg". Jeg har ikke fået noget som helst snavs de sidste 5 år.
Avatar billede ebe Praktikant
05. maj 2007 - 10:43 #3
Sidegevinsten er, at jeg slipper for en masse reklamer. Det er meget sjældent, at jeg er nødt til at ændre indstillinger for at se en side korrekt, som jeg gerne vil se.
Avatar billede ebe Praktikant
05. maj 2007 - 10:49 #4
bortset her på eksperten: her skal indstillingerne enten være "til" eller "fra", "spørg" viser ikke siden korrekt :)
10. maj 2007 - 20:46 #6
???
18. maj 2007 - 13:17 #8
???