Avatar billede lmdthel Nybegynder
04. maj 2007 - 23:25 Der er 2 kommentarer

Gemme input fra dropdown

Jeg har en dropdown box, som jeg fylder med data fra en database når siden loades (f.eks A,B,C,D), og lad os antage at man vælger C, når jeg så nu submitter min side, så får jeg også rigtigt nok C som data, men idet at siden refresher, så bliver A default valgt i dropdown boxen, men her ville jeg rigtig rigtig gerne have den værdi som brugeren valgte FØR han submittede..

Så altså hvordan "Husker" jeg en værdi, i en dropdown box ?
Avatar billede viper_killerguy Nybegynder
05. maj 2007 - 01:49 #1
<select name="foo">
  <option value="bar">
  <option value="baz" selected="TRUE">
</select>

hvis du også vil bevare denne variable når brugeren hopper rundt på din side uden at bruge den form din <select> er i skal du bruge sessions
ex:

if ($_POST['selected']) {
  $_SESSION['selected'] = $_POST['selected'];
}

print "<select name=\"selected\">\r\n";
$selectOptions = array("foo"=>"fooName", "bar"=>"barName", "baz"=>"bazName");
foreach($selectOptions as $optionValue=>optionName) {
  print "  <option value=\"".$optionValue."\"";
  if ($optionValue == $_SESSION['selected'])
    print " selected=\"true\"";
  print ">".$optionName."</option>\r\n";
}
print "</select>";
Avatar billede viper_killerguy Nybegynder
05. maj 2007 - 01:49 #2
...