Avatar billede ostehamster Nybegynder
04. maj 2007 - 22:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilretning af min RewriteRule

Hejsa,

Jeg har denne RewriteRule:
RewriteEngine on
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/?$ index.php?1=$1
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/?$ index.php?1=$1&2=$2
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/?$ /index.php?1=$1&2=$2&3=$3

Den virker efter hensigten, med en undtagelse. Hvis jeg har en mappe, foo, hvori der ligger en index.html fil. Så prøver ikke denne fil, men køre istedet Rewrite på stien.

Hvis jeg derimod skriver http://host/foo/index.html, så bliver den vidst rigtigt.

Kan det løses?

Med venlig hilsen - og på forhånd tak
Christoffer
Avatar billede showsource Seniormester
06. maj 2007 - 10:04 #1
Prøv

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-D

RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/?$ index.php?1=$1
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/?$ index.php?1=$1&2=$2
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/([0-9A-Za-z]+)/?$ /index.php?1=$1&2=$2&3=$3
Avatar billede ostehamster Nybegynder
07. maj 2007 - 20:54 #2
Den vil stadig kun vise index.html, hvis den kaldes direkte
Avatar billede showsource Seniormester
08. maj 2007 - 06:05 #3
Måske fordi index.html ikke er en indexfil?

DirectoryIndex index.php index.html index.htm
Avatar billede ostehamster Nybegynder
09. maj 2007 - 20:27 #4
Der burde være DirectoryIndex på, for hvis jeg fjerner RewriteRule så kan den sagtens vise localhost/foo/
Avatar billede showsource Seniormester
10. maj 2007 - 04:09 #5
hmm, det virker hos mig, men prøv at sætte / foran index.php, som du gør på sidste linie.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. maj 2007 - 21:53 #6
det giver ingen forskel.

En anden ting jeg har fundet ud af, er at hvis jeg skriver http://localhost/foo/ så kalender den index.php i roden via Rewrite. Men fjerner jeg / efter foo, redirecter den til http://localhost/foo/?i=foo
Avatar billede showsource Seniormester
11. maj 2007 - 05:19 #7
Hmm, ja det virker hos mig, men måske du kan finde noget her?
http://forums.devshed.com/apache-development-15/mod-rewrite-guide-common-requests-267522.html
Avatar billede ostehamster Nybegynder
14. maj 2007 - 22:38 #8
Det virker også på mange andre servere end min. Så noget må der være sket, siden jeg opdaterede fra Ubuntu Dapper til Feisty :/

Vil du have point for hjælpen eller?
Avatar billede showsource Seniormester
16. maj 2007 - 05:24 #9
Jeg kom jo ikke med noget som virker for dig, så ingen point.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
16. maj 2007 - 11:46 #10
Nja, men det virkede jo på andre servere :)

Men takker og lukker