Avatar billede brejl Nybegynder
02. maj 2007 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

W3C accepterer ikke color i <HR> tag

På alle mine sider har jeg en rød streg under mit navn øverst til højre kodet
<HR align=right width=130 color=#ff0000 SIZE=2>
men efter W3C er koden color ikke tilladt i HR, så nu er min streg sort på alle sider undtagen i
http://www.brejl.dk/tak.htm
Kan det kodes eller kan man sætte etbillede ind?
Hiolsen
Erik Brejl
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2007 - 20:45 #1
Prøv med CSS:

<HR align=right width=130 style="color:#ff0000" SIZE=2>

Du kan også smide det hele i CSS kode:

<HR style="width:130px;color:#ff0000;height:2px;" align=right>

Jeg tror at align=right oversættes til "text-alignment:right;" men er ikke helt sikker..

Og jeg går ud fra at "SIZE=2" er højden/tykkelsen..
Avatar billede brejl Nybegynder
02. maj 2007 - 20:51 #2
Super. Tusind tak.
Send lige et svar, så du kan modtage dine velfortjente point.
Erik
Avatar billede brejl Nybegynder
02. maj 2007 - 21:24 #3
Der var jeg lidt for hurtig. W3C accepterer begge forslag, men Mozilla Firefox viser en sort streg.

Erik
Avatar billede mclemens Nybegynder
02. maj 2007 - 23:41 #4
Hehe, mozilla bruger background til
at farve med og IE bruger color :P

<hr style="width:130px;background:#f00;color:#f00;height:2px;" align="right">

... M.h.t. align="right" så bruger mozilla float:right; mens
IE bruger text-align:right, og float ødelægger det så for ie.

- Men måske kunne et div element bruges istedet for en hr ?
<div style="width:130px;background:#f00;overflow:hidden;height:2px;float:right;"></div>
Avatar billede mclemens Nybegynder
02. maj 2007 - 23:43 #5
- Eller måske med border afhængig
af hvordan dit navn står skrevet:

<div style="width:130px;border-bottom:2px solid #f00;float:right;">Navnet</div>

Eller med lidt padding ...

<div style="width:130px;padding-bottom:5px;border-bottom:2px solid #f00;float:right;">Navnet</div>
Avatar billede brejl Nybegynder
03. maj 2007 - 00:30 #6
<div style="width:130px;background:#f00;overflow:hidden;height:2px;float:right;"></div>
ser ud til at virke
Mange mange tak.
Send et svar

Hilsen Erik Brejl
Avatar billede mclemens Nybegynder
03. maj 2007 - 08:16 #7
Kommer her :o)
Avatar billede brejl Nybegynder
03. maj 2007 - 16:59 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede mclemens Nybegynder
03. maj 2007 - 17:10 #9
Velbekom, og tak for point :o)