02. maj 2007 - 19:49
Der er
4 kommentarer og 1 løsning
for funktion
Hej Jeg er newbee i flash så jeg vil gerne vide hvordan man kan lave en løkke der ser sådan ud: for (i; i<=3; i++) { this.createEmptyMovieClip("triangle"+i, 1); set ("triangle"+i+".ground", "260") // position setProperty("triangle"+i, _x, randomnr) setProperty("triangle"+i, _y, "-20") beginFill(0xaaaaaa, 100); lineStyle(2, 0, 100); moveTo(0, -10); lineTo(10, 10); lineTo(-10, 10); lineTo(0, -10); endFill(); } Jeg vil gerne have til at stå f.eks. triangle1.beginFill; triangle2.beginFill; osv... Aske
Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank
for (i; i<=3; i++) { with(this.createEmptyMovieClip("triangle"+i, this.getNextHighestDepth())) { ground = 260; _x = randomnr; _y = -20; beginFill(0xaaaaaa); lineStyle(2, 0, 100); moveTo(0, -10); lineTo(10, 10); lineTo(-10, 10); lineTo(0, -10); endFill(); } Sådan?
Hov, der var lige en lille fejl: for (var i:Number = 1; i <= 3; i++) { with(this.createEmptyMovieClip("triangle"+i, this.getNextHighestDepth())) { ground = 260; _x = randomnr; _y = -20; beginFill(0xaaaaaa); lineStyle(2, 0, 100); moveTo(0, -10); lineTo(10, 10); lineTo(-10, 10); lineTo(0, -10); endFill(); }
OK, men kan jeg kalde dem igen? det vil jeg gerne sådan: this.onEnterFrame = function() { HER SKAL FOR() VÆRE triangle1.velocity++; triangle1._y += triangle1.velocity; if (triangle1._y>=triangle1.ground) { triangle1._y = triangle1.ground; triangle1.velocity *= -0.5; } }
03. marts 2008 - 17:03
#4
hov havde glemt dette spm. vil du ikke skrive et svar ?
03. marts 2008 - 17:18
#5
Svar.
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.