Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 12:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Filen web.sitemap, der kræves af XmlSiteMapProvider, findes ikke

Hej

jeg har et problem, når jeg uploader et site som bruger sitemap kontrollen, får jeg denne fejl, jeg ved godt at det betyder at den leder efter filen i rodet af domænet, men hvad nu hvis mit site ligger i fx.. domæne.dk/sites/site1

hvordan snyder man sig uden om det ??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. maj 2007 - 13:14 #1
sætter det op som et virtual directory i IIS'en kan være en løsning
Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 13:20 #2
jo men nu er mit hosting sted surftown, og det er de nu nok ik så meget for... men må da et eller andet sted kunne angive placeringen af web.sitemap det kan da ikke passe at den ALTID går ud fra sitet ligger i roden
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 13:24 #3
du kan gøre sådan her:
<siteMap defaultProvider="XmlSiteMapProvider" enabled="true">
            <providers>
                <add name="XmlSiteMapProvider" description="Default SiteMap provider." type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="app_data/web.sitemap" securityTrimmingEnabled="true"/>
            </providers>
        </siteMap>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 13:24 #4
Jeg har den liggende i app_data mappen på webstedet.
Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 13:29 #5
dr_chaos >> jeg får en fejl...

http://www.zentral.dk/sites/zentral/defalt.aspx
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 13:30 #6
ligger din web.config i roden af siden ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 13:32 #7
Eller har du lavet en mappen i roden af dit websted som du bruger til at afvikle websitet fra.
Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 13:42 #8
lige præcis.. det fordi jeg gerne vil uden om rod problemet,
jeg vil gerne kunne afvikle mig site fra www.zentral.dk/sites/zentral
og der i ligger web.config og web.sitemap
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 14:12 #9
Det kan man ikke uden at mappen bliver oprettet som en applikation i IIS.
Er det et site som du selv hoster ?
Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 14:22 #10
nej men det fordi jeg er ved at uddanne mig som web integrator, og så vil jeg gerne kunne uploade mine sites til mit domæne i en \site\ mappe så jeg kan teste dem uden de skal overtage rode... domænet er jo hostet hos surftown så jeg kan jo ikk rette i iis indstillingerne...

Det er simpelthen ikke muligt såå ??
Avatar billede zentral Nybegynder
02. maj 2007 - 14:23 #11
kan man på ingen måde have et komplet site med sitemap i en undermappe på et domæne hostet af et hotel ??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 14:32 #12
jo hvis du kan lave mappe om til en applikation.
Det drejer sig jo om et under site. som skal kører med sin egen rod.
Det er noget skidt at det er sådan.
Måske kan du få surftown til at oprette under mapper for dig.
Eller noget i den stil.
Avatar billede x-guy Nybegynder
07. maj 2007 - 11:44 #13
Kan du ikke oprette subdomains hos Surftown? Det burde i hvert fald give dig mulighed for at have separate sites online.

fx
site1.zentral.dk
site2.zentral.dk
site3.zentral.dk
Avatar billede zentral Nybegynder
05. september 2013 - 22:23 #14
luk