Avatar billede simsen Mester
01. maj 2007 - 20:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Replace linieskift med <br >

Hejsa,

Jeg henter et notat felt ud fra databasen, hvor jeg skal have erstatet linieskift med <br />.....men den vil af en eller anden grund ikke....

Jeg har forsøgt med:

string kontakttext = Convert.ToString(kontakt.Rows[0]["KontaktTekst"]);
                    kontakttext.Replace(Environment.NewLine, "<br />");
                    lblKontaktTekst.Text = kontakttext;

og
string kontakttext = Convert.ToString(kontakt.Rows[0]["KontaktTekst"]);
                    kontakttext.Replace("\n", "<br />");
                    lblKontaktTekst.Text = kontakttext;

Uden heldig resultat....hvor går det galt henne?

Min kode til at hente fra databasen ser ud som følgende:

//Henter specifik Kontakt
    public Status GetKontakt(int KontaktId, ref DataTable Kontakt)
    {
        Status status = Status.Failure;

        DataRow r = null;
        DataTable AItems = new DataTable();

        try
        {
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktId", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktDato", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktFraEmail", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktFraNavn", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktOverskrift", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktTekst", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktBesvaret", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktBesvaretTekst", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KontaktBesvaretDato", Type.GetType("System.String")));

            command.CommandText = "SELECT KontaktId, KontaktDato, KontaktFraEmail, KontaktFraNavn, KontaktOverskrift, KontaktTekst, KontaktBesvaret, KontaktBesvaretTekst, KontaktBesvaretDato FROM Kontakt WHERE KontaktId = @KontaktId";

            //command.Parameters.Clear();
            command.Parameters.Add(new OleDbParameter("@KontaktId", KontaktId));

            OleDbDataReader myReader = command.ExecuteReader();

            //går gennem tabellen og lægger ind i rækker
            while (myReader.Read())
            {
                r = AItems.NewRow();

                try
                {
                    r["KontaktId"] = (myReader["KontaktId"]);
                    r["KontaktDato"] = (myReader["KontaktDato"]);
                    r["KontaktFraEmail"] = (myReader["KontaktFraEmail"]);
                    r["KontaktFraNavn"] = (myReader["KontaktFraNavn"]);
                    r["KontaktOverskrift"] = (myReader["KontaktOverskrift"]);
                    r["KontaktTekst"] = (myReader["KontaktTekst"]);
                    r["KontaktBesvaret"] = (myReader["KontaktBesvaret"]);
                    r["KontaktBesvaretTekst"] = (myReader["KontaktBesvaretTekst"]);
                    r["KontaktBesvaretDato"] = (myReader["KontaktBesvaretDato"]);
                }
                catch
                { }

                //Tilføjer rækken til datatable
                AItems.Rows.Add(r);
            }

            myReader.Close();
            Kontakt = AItems;
            status = Status.Success;
        }
        catch
        { }

        return status;
    }

Mvh
simsen :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2007 - 21:09 #1
Jeg er ikke den store backend fyr..

men noget siger mig du skal skrivbe

kontaktpris = kontaktpris.replace(S.E, "<br />");
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2007 - 21:10 #2
kontakttext....
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2007 - 21:10 #3
altså : SE = System.Environment.NewLine
Avatar billede simsen Mester
01. maj 2007 - 21:25 #4
Hejsa jokke,

Det har jeg forsøgt som skrevet.....og det hjalp desværre ikke

mvh
simsen :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2007 - 22:31 #5
jeg er som sagt ikke så meget inde i det..

Men hvis dataen i tabellen ikke skal bruges til andet end markup - altså ikke skal i andre systmer, kan du vel når det indsættes i databasen erstattes.

Så erstatter du lineskift den ene gang, når der gemmes, og ikke alle gangene dataen vises.

Har du forsøgt at sikre dig der overhovedet er nogle linie skift i "kontakttext" ?
Avatar billede simsen Mester
01. maj 2007 - 22:42 #6
Hejsa jokke

Ja jeg er sikker, men har selv fundet løsningen :-)

string kontakttext = Convert.ToString(kontakt.Rows[0]["KontaktTekst"].ToString().Replace("\n", "<br>"));

mvh
simsen :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2007 - 22:49 #7
string kontakttext = Convert.ToString(kontakt.Rows[0]["KontaktTekst"]);
kontakttext = kontakttext.Replace("\n", "<br />");
lblKontaktTekst.Text = kontakttext;

Jeg har svært ved at se forskellen...

Men super.. godt du fik det til at virke.

/JJ
Avatar billede simsen Mester
02. maj 2007 - 08:45 #8
Hejsa Jokke,

Jeg tror faktisk at forskellen ligger i ]["KontaktTekst"].ToString().Replace

altså .ToString()

men jeg er bestemt ikke sikker........også lige meget sålænge skidtet virker :-)

Tak for hjælpen

mvh
simsen :-)