Avatar billede mastrup Nybegynder
01. maj 2007 - 12:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

case sensitive

hvordan for jeg min MSSQLdatabase til at blive case sensitive så hvis jeg nu fx senden denne Command afsted "select * from db where tabel= "HtYjUk" så den tages højde for om det er storer el. små bogstaver
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. maj 2007 - 12:49 #1
Avatar billede fennec Nybegynder
01. maj 2007 - 13:01 #2
Du kan også bare vælge en case sensetive collate. Enten ved at sætte det direkte på tabellen, eller specificere det på selecten:

select * from table where pass collate SQL_Latin1_General_CP1_CS_AS = 'TEst'

Klippet fra hjælp:
CaseSensitivity
  CI specifies case-insensitive, CS specifies case-sensitive.
AccentSensitivity
  AI specifies accent-insensitive, AS specifies accent-sensitive.

Du kan på databasen, tabellen, kolonnen bestemme hvilken collate der skal bruges. Din default står til en CI. Hvis du sætter din kolonne til at bruge den tilsvarende CS behøver du ikke skrive det på selecten.
Avatar billede mastrup Nybegynder
12. maj 2007 - 14:29 #3
tak for hjælpen smid lige et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. maj 2007 - 20:17 #4
hvem af os ?
Avatar billede mastrup Nybegynder
13. maj 2007 - 20:32 #5
fennec undskyld
Avatar billede fennec Nybegynder
14. maj 2007 - 08:23 #6
.o) <-- One Eyed Jack