Avatar billede flash1 Nybegynder
01. maj 2007 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webservice - Returnere brugerdefineret object

Har læst følgende artikle:

http://www.codeproject.com/useritems/GetObjectFromWebservice.asp

Dette fungere også fint, men som nævnt i artiklen skal man ind og ændre i den autogenerede reference.cs fil for, at den retunerer hele stien til ens objekt (namespace.class), istedet for bare class-navnet.

Kan også godt klare, at skulle ændre i denne fil, men vs2005 generer denne fil hvergang man laver en update af webreferencen.

Der er linket til noget, som måske er en løsning i en af kommentarerne, men desværre lidt for avanceret :|

Kan det virkelig passe, at der ikke findes en lettere måde, at få retuneret et brugerdefineret objekt fra en webservice?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2007 - 04:14 #1
Jeg er vildt uening i den artikel.

Bruger du web service vil du netop ikke bruge samme library for server og client.

Og stub genereringen bør generere en client version af din klasse som du kan og
bør bruge.

Uden nogle ændringer i noget som helst.
Avatar billede flash1 Nybegynder
02. maj 2007 - 10:08 #2
Hvordan er proceduren? -Jeg har lige prøvet, at oprette en klasse (Person.cs) i både mit webservice-projekt og mit winform-projekt, men når jeg kalder metoden fra winformen får jeg casting fejl i sidste linie af koden. (Heller ikke hvis jeg caster, som Person object).

localhost.Service minService = new WindowsApplication1.localhost.Service();
Person minPerson = new Person();
minPerson = minService.returnPerson();

Cannot implicitly convert type 'WindowsApplication1.localhost.Person' to 'WindowsApplication1.Person'
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2007 - 16:16 #3
localhost.Service minService = new WindowsApplication1.localhost.Service();
WindowsApplication1.localhost.Person minPerson = minService.returnPerson();

vil jeg tro
Avatar billede flash1 Nybegynder
02. maj 2007 - 20:08 #4
Det kan bare ikke være mere fantastiks. Det virker jo! :)

siger mange tak. så bare lig et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2007 - 20:16 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2007 - 20:17 #6
husk at WindowsApplication1.localhost.Person er et data objekt med de samme data som
Person, men ikke med den samme kode funktionalitet
Avatar billede flash1 Nybegynder
02. maj 2007 - 21:05 #7
ok. Kan du nævne nogen store forskelle, som man evt. kunne støde på?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2007 - 01:55 #8
hvis du laver en klasse medbåde data og noget kode, så vil den genererede klasse
kun komme med data ikke med koden

hvis en kode er nogenlunde struktureret med nogle Data Transfer Objects, så
er det ikke et problem