Avatar billede clausen83 Nybegynder
30. april 2007 - 19:17 Der er 4 kommentarer

Problemer med at brænde DVD'er

Jeg brænder normalt mine DVD'er i Toast Titanium (mit drev er et Matshita UJ-857, men nu er den begyndt at lave fejl hver gang jeg brænder. Skyldes det programmet eller drevet og skal jeg derfor prøve at finde et andet program at brænde med? Hvad kan i anbefale?
Avatar billede egonspock Seniormester
30. april 2007 - 20:18 #1
Har du prøvet at brænde i Finder? Og har du evt. husket at slå "buffer underrun prevention" til under Advanced, når du skal brænde. Jeg bruger ofte blot Burn fra http://sourceforge.net/projects/burn-osx/ til at brænde. Det er lidt "lettere" end Toast, men virker også fint.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. april 2007 - 20:19 #2
Drev er i øvrigt fysiske ting, der desværre bliver slidt op efter nogle år. Jeg har opgivet min iMac's drev og bruger nu kun et eksternt til at brænde. Det gør det også hurtigere :-)
Avatar billede clausen83 Nybegynder
30. april 2007 - 22:08 #3
Jeg har prøvet at brænde i Burn, hvor den også meldte fejl, og så har jeg også lige prøvet i Finder, hvor det også mislykkedes, så det må næsten være drevet, der er gået i stykker?
Avatar billede egonspock Seniormester
30. april 2007 - 23:17 #4
Har du prøvet at rense drevet med en CD-drevs-rensedisk. Nogen gange kan det blot være støv.