Avatar billede lordsaxo Nybegynder
28. april 2007 - 21:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"USB-enhed blev ikke genkendt"

Jeg har en USB hdd, som jeg bruger meget. Den er stort set altid tilsluttet til min computer. Da jeg i dag satte en mp3 afspiller ind (som også fungerer ligesom en ekstern hdd), kunne den pludselig ikke findes. Jeg tog så min egen hdd ud, og siden da har jeg ikke kunne sætte den til igen. Jeg får beskeden med "USB-enhed blev ikke genkendt" hver gang jeg prøver. Harddisken virker fint på min bærbare computer, så det er altså den stationære der er noget galt med.

Jeg kører med Windows XP SP2. Hvad kan der være galt?
Avatar billede nva Praktikant
28. april 2007 - 21:46 #1
Ved ikke hvad der kan være sket men måske kan du lave systemgendannelse til før problemet opstod?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2007 - 00:01 #2
Hvis systemgendannelse ikke løser problemet, så prøv at slette alle USB
driverne i enhedshåndtering og genstart. Windows kan ofte ikke se der er
noget galt med en USB driver, men kan genskabe dem igen, så de virker.
Det forudsætter selvfølgelig, det er et driver problem.
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
29. april 2007 - 07:32 #3
Hej, og tak for svarene...
Jeg prøvede først systemgendannelse - virkede overhovedet ikke. Dernæst har jeg prøvet at slette alle USB-driverne i enhedshåndtering - virker ikke, Windows finder dem bare igen, og kalder stadig min HDD for "Ukendt enhed".

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da hele mit eksamensprojekt ligger på den harddisk (omkring 40 GB rå film der skal redigeres), og jeg kan kun redigere det på min stationære...
Avatar billede off-line Nybegynder
01. maj 2007 - 22:08 #4
hovsa du var vist ved at blive væk i bunken:) Har fået løst dit problem, eller
har du mod på et par forslag?
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
02. maj 2007 - 06:57 #5
Jeg vil meget gerne have flere forslag.. Jeg har "løst" problemet, eller rettere, lavet en MEGET midlertidig løsning, så jeg stadig kan arbejde på mit eksamensprojekt (Selvom jeg nu er 3 dage bagud ift. min planlægning, og har pænt travlt...)

Efter jeg skrev mit sidste indlæg, prøvede jeg at formatere. Så installerede jeg de programmer jeg skulle bruge, og opdaterede computeren, som man plejer at gøre. I starten var min USB kun standard USB (altså, ikke USB 2.0), men da jeg fik installeret SP2 kunne jeg opdatere dens driver til at være USB2.0 - ligesom jeg altid har gjort. Problemet var bare, at lige så snart jeg opdaterede USB-portene på min computer, ville den igen ikke genkende min USB harddisk - alle andre USB-devices jeg har (mus, tastatur, headset) virker fint..
Så jeg måtte formatere igen, overføre over 60 GB rå DV-film via en standard USB-indgang, hvilket tog omkring 20 timer, før jeg kunne opdatere til SP2 og USB2.0 - og nu vil den altså igen ikke læse min USB-hdd.. Jeg kan dog heldigvis redigere filmen nu, selvom jeg dog lider af pladsproblemer...

Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? For jeg har mod på at prøve en masse ting - bare det ikke er noget der kan skade computeren endnu mere, for så venter jeg lige til jeg har afleveret eksamensprojektet her på mandag. Der skulle nødig ske mere, som fik min plan til at skride... :P
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2007 - 10:47 #6
Du har formateret, skriver du. Det vil sige, du kører med en hel ny
installeret windows. Det levner jo ikke megen spillerum for forslag.
Men har du husket at se efter i bios under advanced. Der er flere
USB muligheder repressenteret. De skal alle være sat til.
Desværre kan det ikke udelukkes, at noget gåt galt når du opdaterer til
sp2. Men prøv først bios.
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
07. maj 2007 - 19:12 #7
Jeg har været inde i bios og prøve lidt forskelligt. Det eneste der hjælper der, er hvis jeg slår USB2.0 fra, så kan den godt læse harddisken, men lige så snart jeg slår 2.0 til vil den ikke. Det er jo et stort problem, for standard USB er alt for langsomt til at jeg kan bruge min hdd til noget...

Nogle andre forslag?
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
27. juni 2007 - 10:42 #8
Jeg fik aldrig løst problemet, og min computer kører stadig med USB 1.1 :(
27. juni 2007 - 10:51 #9
.. har du prøvet HD'en på en anden putter  ? Med USB2.0 ?
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
27. juni 2007 - 11:48 #10
Ja, som jeg skrev i øverste indlæg, kan jeg bruge den med fuld USB 2.0 på min bærbare computer.