Avatar billede tjay8 Nybegynder
28. april 2007 - 16:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ændre visningen af datoen når den hives ud fra mysql db

Hej jeg sidder og laver en lille gæstebog og jeg har egentlig fået det hele til at virke så det her er blot en lille fin pudsning. jeg bruger CURDATE til at registrere hvornår indlæget bliver lavet og den skriver det i databasen som YYYY-MM-DD som den skal men når jeg hiver indlæggende ud fra databasen og viser dem på siden så skriver den det lige pludselig i dette format MM-DD-YYYY hvilket jeg synes er ret åndsvagt hvis jeg bare kan få den til at vise det i formattet YYYY-MM-DD så er det helt fint men jeg ville helst have den til at vise det som DD-MM-YYYY hvis det er lige så nemt at lave.

jeg håber i kan hjælpe her er koden til jer hvis det hjælper
først hvor datoen den addes, men det virker som sagt fint nok
<%
strSQL2 = "Insert into GB (GID, Navn, Mail, Dato, Besked) values(NULL, '" & Request.Form("formnavn") & "', '" & Request.Form("formmail") & "',CURDATE(), '" & Request.Form("formbesked") & "')"

objConn.Execute(strSQL2)
objConn.Close
Set objConn = Nothing
Response.Redirect "gb.asp"
%>

og så siden hvor det hentes frem

SQL = "SELECT * FROM `GB` ORDER BY GID DESC LIMIT 20"
Set RS = objConn.Execute(SQL)

If RS.EOF then
  Response.write "Der er endnu ingen indlæg i gæstebogen, så du kan blive den første!"
Else
  Do While NOT RS.EOF
%>
<html>
    <head>
    </head>
    <body>
        <center>
            <%=RS("Navn")%>
            <br>
            <%=RS("Mail")%>
            <br>
            <%=RS("Dato")%>
            <br>
            <%=RS("Besked")%>
            <br>
            <hr>
            <%
  RS.MoveNext
  Loop
  objConn.Close
  end if
%>
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. april 2007 - 17:05 #1
SQL = "SELECT *, DATE_FORMAT(Dato, '%d-%m-%Y') AS FDato FROM `GB` ORDER BY Dato DESC LIMIT 20"

Burder kunne gøre tricket. http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_date-format
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. april 2007 - 17:05 #2
Burder = Burde :)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. april 2007 - 17:08 #3
If RS.EOF then
  Response.write "Der er endnu ingen indlæg i gæstebogen, så du kan blive den første!"
Else
  Do While NOT RS.EOF
dato = RS("Dato")
dato = day(dato) & "-" & month(dato) & "-" & year(dato)
%>
<html>
    <head>
    </head>
    <body>
        <center>
            <%=RS("Navn")%>
            <br>
            <%=RS("Mail")%>
            <br>
            <%=dato%>
            <br>
            <%=RS("Besked")%>
            <br>
            <hr>
            <%
  RS.MoveNext
  Loop
  objConn.Close
  end if
%>

prøv dette -
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
04. maj 2007 - 11:14 #4
og hvordan gik det så lige ????
Avatar billede tjay8 Nybegynder
04. maj 2007 - 14:34 #5
jeg har brugt jensgram's svar som virker perfekt og er noget mere simpelt så jens smid et svar afsted
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. maj 2007 - 14:54 #6
Det kan du tro.