Avatar billede cocococo Praktikant
28. april 2007 - 06:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad er forkert i denne connectionstreng ?

mit webhotel fortæller hvordan man laver connectionen i vb
men det kan jeg ikke bruge til noget så jeg har oversat den til c# men et eller andet går galt idet jeg får fejlen

ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

hvad pokker er galt.

her er den originale kode og min oversættelse

MySQLSVR = "xx.xx.xx.xx"
MySQLPRT = 3306
MySQLUID = "root"
MySQLPWD = ""
MySQLDB = "Database"
MySQLOPT = 16386

strConnection = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};"server="&MySQLSVR&";port="&MySQLPRT&";uid="&MySQLUID&";"pwd="&MySQLPWD&";database="&MySQLDB&";option="&MySQLOPT&";"

string MySQLSVR = "xx.xx.xx.xx";
string MySQLPRT = "3306";
string MySQLUID = "root";
string MySQLPWD = "****";
string MySQLDB = "Database";
string MySQLOPT = "16386";

string strConnection = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};"server="+MySQLSVR+";port="+MySQLPRT+";uid="+MySQLUID+";"pwd="+MySQLPWD+";database="+MySQLDB+";option="+MySQLOPT+";";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2007 - 07:53 #1
Er du sikker på du har dine "-ere korrekt. Allerede inden den første & eller + er der en " for meget. Skal

strConnection = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};"server="&.........

ikke være

strConnection = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};server="&.........
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2007 - 08:12 #2
Når det er sagt burde dit webhotel umiddelbart understøtte dette (skitse)

import MySql.Data.MySqlClient;

MySqlConnection myConnection = new MySqlConnection();
myConnection.ConnectionString = "Persist Security Info=False;database=XXXXXX_biz_db;server=mysqlX.XXXXXX.XXX;Connect Timeout=30;user id=XXXXXXXXXX_biz; pwd=XXXXXXX7";
myConnection.Open();
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2007 - 08:13 #3
Ja, "using", ikke "import" ;)
Avatar billede cocococo Praktikant
28. april 2007 - 09:10 #4
hvor har du MySql.Data.MySqlClient fra ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2007 - 11:03 #5
Den burde dit webhotel have installeret, ellers kan du selv lægge en DLL op. Der er normalt bedre at bruge en specifik provider. Men ellers skal ODBC-driveren selvfølgelig virke.
Avatar billede cocococo Praktikant
28. april 2007 - 23:40 #6
jeg bestemte mig til at bruge ByteFX.Data.MySqlClient dll'en men når jeg så åbner
connection.open()
får jeg fejlen
Der er opstået en fejl: ByteFX.Data.MySqlClient.MySqlException: Adgang nægtet bruger: 'xxxxxxxxx@SVCTAG-2792K1J' (Bruger adgangskode: JA)

min brugerid står ved xxxxxxxx men resten @SVCTAG-2792K1J aner jeg ikke hvor kommer fra.
Avatar billede cocococo Praktikant
29. april 2007 - 02:21 #7