Avatar billede mrhan Nybegynder
28. april 2007 - 03:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PC skal jeg dog vælge

Hej allesammen
Jeg skal have mig en laptop, den skal jeg hovedsaglig bruge til at spille på da jeg i længere perioder ikke er hjemme. Nu er det så jeg er blevet i tvivl om hvilket mærke man skal gå efter + f.eks hvilke grafikkort der bør være i osv. Jeg har selv gjort mig nogle tanker, og de kommer her :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241404
eller
http://notebooksalg.computersalg.dk/Zepto_config.html?producent=Zepto&gruppe=7&sort=3
eller måske den 1710 til ca 14.000 her :
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_best?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&redirect=1

Men jeg er meget i tvivl omkring samlet performance på de forskellige maskiner, og måske er der et helt andet mærke der er bedre end alle disse..??

HJÆLP
Hilsen
mrhan
Avatar billede mrhan Nybegynder
28. april 2007 - 03:26 #1
Nr 2 link skulle have været til ca. denne opsætning :

Zepto Znote 6615WD - High-End

Centrino™ DUO teknologi
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
15.4" WSXGA+ skærm 1680x1050
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort
Intel® Core™ 2 Duo 2.00 GHz
DDRII dual channel (800) 2048MB
4 x USB 2.0 porte, 1 x Firewire, 1 x VGA udgang
Lyd ind- og udgang , 1 x TV-Out, 1 x Express Card 34/54
Indbygget 3i1 kortlæser, Bluetooth og 1.3MP Webcam
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst netværk (Option)
+ en 100 gb HD på 7200omdr

Alle 3 maskiner lander ca på 14.000
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2007 - 08:26 #2
Tjek mit site www.laptopworld.dk

Jeg ville aime efter M1710 som pt er på tilbud. Vi har anmeldt den på laptopworld, og det er klart den vildeste maskinen vi pt har haft inde!!

Glem 6615 - den har irritetaionsmomenter omkring tastaturet, larm og dårlig skærm.
Der er dog gode billigere tilbud:

Her er lidt bud fra mig:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315868

Denne maskine vil opfylde dine ønsker 100%
Det sendes med XP som du kan se i teksten.

Den har en god portion RAM, og 120GB harddisk. RAM kan vi altid selv smide flere af i, hvis du ønsker det senere.
Grafikkortet vil klare de spil du ønsker at afvikle.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=360909

Denne er også med XP, nok RAM til dine krav, og det samme med grafikkortet. Denne er dog kun med 80GB harddisk.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369093

Her får du 160GB harddisk, men denne leveres med Vista som er det nye styresystem fra Microsoft. Det kræver bare tilvænning, men det kommer med tiden.
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1406&osCsid=bc529468e64f1957ab62a04a07ff6bc1

Denne er SUPER billig!!
Det ar et rigtig godt grafikkort, som kan klare spil af alle slags.
Den sælges med 1GB RAM, som er nok til dine opgaver. Hertil er den med XP home som du nok allerede bruger nu + den har 160GB harddisk ;)
Avatar billede mrhan Nybegynder
29. april 2007 - 01:01 #3
Tak for alle de fine links. Jeg tror godt jeg ved hvilken jeg vælger nu, jeg har dog et par tillægsspørgsmål inden jeg acceptere dit svar, som jeg håber du vil give dit besyv med på.

Jeg kan se at jeg sagtens kan nøjes med mindre end den dell maskine der er på listen, men efter at have læst testen af den lyder det som en kvalitet der passer mig. Når jeg kigger på dell hjemmesiden over computeren skiller den sig jo så udfra den i din test ved at have et ringere grafikkort og cpu hastighed, og jeg kan ikke finde det tilbud på den du omtaler. Men hvilke af disse grafikkort er bedst :

512MB Nvidia GeForce Go 7600
eller det kort i den "billige" dell 1710
256 MB nVidia® GeForceTM  Go 7900 GS

Der er jo langt flere ram på det første.
Jeg er iøvrigt osse lidt facineret af den store skærm der er på dell 1710 så det er jo en bonus.

På forhånd tak for dit svar
mrhan
Avatar billede huset Praktikant
29. april 2007 - 07:30 #4
RAM kan jo altid tilføjes efter ønske og mulighed på laptop selvfølgelig.

7900gs er i en klasse for sig selv!
Avatar billede huset Praktikant
08. maj 2007 - 09:33 #5
Kunne man forvente feedback ?
Avatar billede mrhan Nybegynder
08. maj 2007 - 22:42 #6
Sorry troede jeg havde fået trykket Accepter :-/
Jeg er endt op med at bestille en dell 1710 den er jeg sikker på at jeg bliver glad for. Nu venter jeg bare på post danmark ;-D