Avatar billede hr_moeller Nybegynder
26. april 2007 - 21:06 Der er 2 løsninger

Hvilken mus?

Jeg står og skal bruge en ny mus til min mac, så jeg har kigget på lidt forskelligt, og er faldet over de her trackballs, som jeg overvejer seriøst da jeg sidder mange timer foran skærmen hver dag, og får nogen gange lidt ondt, og jeg har hørt de skulle være præcise og gode til ting som fx. photoshop. Nu er mit spørgsmål: Hvad synes i om trackballs? Har i andre bedre alternativer?

På forhånd tak
Avatar billede venturer Nybegynder
26. april 2007 - 21:26 #1
Jeg har selv brugt trackballs meget. Specielt til grafisk arbejde synes jeg de gør det hele meget lettere end en traditionel mus.

Et andet alternativ er at skaffe et stylus pen i stil med den her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140282
De kan skaffes i alle prisklasser (fra nogle få hundrede til mange tusinde kroner).
Men de er også meget brugt til grafisk arbejde.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. april 2007 - 06:23 #2
Jeg har været heldig at købe noget billigt lort (troede jeg) fra Kvickly Xtra.
-en INO til kr. 99,-

Trådløs (genopl. batterier medfølger - sidder i)

6 knapper og scroll-hjul
-grå/sort med bordlader.

Den er altid klar og fejler aldrig på forbindelsen (det gør mange modeller)

Den er jeg MEGET glad for . . .
---

Jeg har en anden maskine koblet til mit TV og købte hertil (med INO-erfaringer)
-1 tastatur + mus (begge også trådløse)
kr. 199,-
Det fungerer også perfekt . . .