Avatar billede nicker Nybegynder
26. april 2007 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Keyword density

Hej

Kan ens density på en side være for høj? Her tænker jeg på at når jeg analyserer siden i forhold til et ord.

ord found 2 time(s) in 6 Title words (Density: 33.33%)
ord found 1 time(s) in 2 Keywords words (Density: 50.00%)
ord found 2 time(s) in 5 Description words (Density: 40.00%)
ord found 1 time(s) in 7 Headings words (Density: 14.29%)
ord found 4 time(s) in 23 Alt tag words (Density: 17.39%)

ord found 1 time(s) in 24 Linktext words (Density: 4.17%)

ord found 1 time(s) in 10 Bold text words (Density: 10.00%)
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2007 - 18:11 #1
Det kan den bestemt, for høj density betragtes som spam af de fleste søgemaskiner. Hvilket interval den skal ligge ionden for er forskellig fra søgemaskine til søgemaskine. Som jeghusker det skal den ligge mellem 3 til 5 % samlet og her er det sideteksten plus alt det andet der tales om.

Min egen regel er, at hvis du kan læse teksten op uden at komme til at grine eller tænke "hvad står der her" så er det i orden.

Der findes værktøjer der kan måle tallet SEO-mæssigt for dig. Jeg ser lige om jeg kan finde et par links
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2007 - 18:16 #2
http://tools.seobook.com/general/keyword-density/
http://googlerankings.com/ultimate_seo_tool.php

prøv selv at søge der er ganske mange og de måler lidt forskellige alle så du har brug for flere værktøjer
Avatar billede nicker Nybegynder
26. april 2007 - 23:03 #3
3-5% samlet..hmm mine 2 øverste ligger på 24% og 20%. Det er så lidt for meget.

Men mellem 3 og 5 det er rigeligt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2007 - 08:21 #4
Dine to er for title og sikkert for meta name="keywords" og det er helt naturligt at de ligger højt, jeg har title tags hvor densititen er 100%

Det er sidens samlede densitet der, som jeg husker det bør ligge mellem 3 til 5 %, lidt højere hvis vi taler msn og live end google
Avatar billede nicker Nybegynder
27. april 2007 - 13:10 #5
Jeg har brugt det link du gav mig googlerankings, og der ligger jeg på 20% samlet for det ord jeg har optimeret til.

Når jeg bruger http://www.ranks.nl/cgi-bin/ranksnl/spider/spider.cgi?lang= får jeg 6.60% på selve ordet i teksten.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2007 - 13:33 #6
Lad mig se et link til siden
Avatar billede nicker Nybegynder
27. april 2007 - 13:44 #7
jep .. www.nicker.dk

har læst dine artikler, og prøvet at optimere forsiden med "alt" og "title tags", udgående links, osv.
Avatar billede nicker Nybegynder
01. maj 2007 - 21:19 #8
hey igen fandt du ud af noget nærmere?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2007 - 22:23 #9
Keyword mæssigt kan jeg ikke se at der skulle være nogen problemer.
Avatar billede nicker Nybegynder
08. maj 2007 - 16:34 #10
Det lyder godt..