Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. april 2007 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

cms, hvor og hvordan?

Ved ikke óm dette er det rigtige sted at spørge om dette, men kunne ikke finde en kategori der hed CMS..

Men jeg har fået en hendvendelse fra en musiker og forfatter, som mehget gerne vil have at jeg laver en hjemmeside til hende, men hun vil have mul,ligheden for at opdatere siden løbende...

Det er vel et CMS system vi er ude i her ikke?

Hvor kan man downloade et gratis cms system, og kan man overhovedet det?
Elle rskal man i kontakt med de firmaer der laver cms systemerne?

Det skal være et system der kan integreres i det design jeg så ville lave til hende...

Kan man godt downloade et sådan system til brug i ens eget design, eller skal man bestille hele løsningen hos et firma der laver såsdan nogenm systemer??

Håber jeg er til at forstå....

PÅ forhånd takker
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 16:33 #1
Hej

Ja det er et CMS du skal have fat i, der er flere forskellige muligheder, jeg har ikke selv prøvet mange af dem, men har hørt at Joomla skulle være udemærket.

Elelrs tror jeg du kan finde et hav på Google ved are at søge på CMS og evt. gratis og så finde et der er nogenlunde nemt at gå til.
Avatar billede keyblade Nybegynder
26. april 2007 - 16:56 #2
prøv på www.php-fusion.dk
Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. april 2007 - 18:01 #3
Hmmmm jeg kan ikke genenmskue hvad det er jeg skal downloade på de 2 sider i her snakker om, der er mange muligheder...hvad skal jeg vælge???
Avatar billede Kengun Praktikant
26. april 2007 - 18:40 #4
Her kan du teste ud Php-Fusion: http://demo.opensourcecms.com/phpfusion/news.php - Log in med: Admin - demo123

Gå så til "Admin panel" => "System Admin" => "Main settings" så kan du vælge sidens sprog i bunden af den side.

Det kan så nævnes at det ikke er så enkelt at integrere PHP-Fusion i et design der allerede er lavet.

Du kan også teste ud mange andre CMS systemer som Joomla på den her side: http://www.opensourcecms.com/ - Vælg "- Portals (CMS)" fra CMS Demo menu på venstre side.

Du er også velkommen til at besøge min PHP-Fusion side: www.phpfusion-no.com ;)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. april 2007 - 08:10 #5
Hmmmm hjeg synes det er svært at genenmskue..
Det skal være et stystem der kan lægges ind i et allerede eksisterende design...
I dette http;//www.mopsviggo.dk/camilla2.html
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. april 2007 - 08:11 #6
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. april 2007 - 19:12 #7
Er der ikke en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at finde et cms der kan sættes ind i et eksisterende design..... et gratis system, der er let at bruge... altså sende et link til hvor man kan downloade det....?