Avatar billede chainweb Nybegynder
26. april 2007 - 15:31 Der er 2 kommentarer

Drop down - links

200 point.

Hejsan..

Jeg vil gerne have en dropdown-menu på min hjemmeside, hvor alle links kan ligge.
Har fundet følgende html frem:

<form name="form1">
    <select name="favs1" onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value)">
    <option selected>Favourites</option>
    <option>-------------------</option>
    <option value="http://www.minadresse.com">Navn</option>
    </select>
</form>

Problemet er så bare at links'ne åbner i et nyt windue, og jeg vil gerne have at de skal åbne i en I-frame jeg har liggende på siden.. - Hvordan gør jeg det?

Mit andet spørgsmål er om man kunne lave en simpel programmering (gerne i asp) hvor man online kunne add'e links til ens dropdown-menu'en? - og i såfald hvordan?

På forhånd TAK!

Mvh
Avatar billede chainweb Nybegynder
27. april 2007 - 12:36 #1
ingen forslag?
Avatar billede regnbuen Nybegynder
30. april 2007 - 14:28 #2
Det du skal gøre er at bruge onChange="window.location=this.options[this.selectedIndex].value;" i stedet for onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value)

Den skal se sådan her ud:

<form name="form1">
    <select name="favs1" onChange="window.location=this.options[this.selectedIndex].value;">
    <option selected>Favourites</option>
    <option>-------------------</option>
    <option value="http://www.minadresse.com">Navn</option>
    </select>
</form>

Nu åbner de i det samme vindue.
Jeg vil ikke anbefale dig ASP, men PHP - jeg har ingen forslag til hvordan man online kan redigere, men det er ret avanceret.