Avatar billede gulbaek Nybegynder
26. april 2007 - 11:15 Der er 1 løsning

MouseEnter & MouseLeave

Er igang med at lave et lille program, som kommer med en popup nogle gange, som fader ind og ud.

Mit problem er at jeg vil stoppe min fade funktion, når musemarkøren er placeret over formen.

Umiddelbart skulle man jo tro at det var rimelig nemt, men MouseLeave eventen bliver kaldt hver gang jeg flytter musen væk fra en af de ting jeg har på min form og ikke når jeg flytter den væk fra selve formen.

Jeg har overvejet at checke på musen position, men umiddelbart dur den løsning ikke, da jeg ikke kan få fat i den så snart musen ikke står oven på min form.
Avatar billede gulbaek Nybegynder
26. april 2007 - 15:29 #1
Fik selv løst det med denne kode

        private void OnMyFormMouseLeave(object sender, EventArgs e)
        {
            if (!ClientRectangle.Contains(PointToClient(Cursor.Position)))
            {
                //Kode der skal udføres når musen forlader ens form
            }