Avatar billede tlw Nybegynder
26. april 2007 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få PDA på Internettet

Jeg har lige fået en PDA fra Medion. Model MD95000 med GPS.

Hvordan får jeg den til at arbejde sammen med min trådløse router? Det er en WRT54G med anden firmware. Jeg kører med PSK-kryptering + mac filter, men jeg kan slet ikke finde MAC eller noget på PDA'en.
Jeg kan, under netkort, kun vælge mellem:

- L2TP NDISWAN Miniport
- AsynMac NDISWAN Miniport
- PPTP NDISWAN Miniport

Og under forbindelser:

- Bluetooth
- Generic IrDA
- Hayes Compatible on COM1
- Native IR

Jeg er totalt noob mht. PDA, men jeg har en mistanke om, at jeg skal have et netkort til den, men jeg kan ikke se hvor delen det skal puttes i henne. Der er kun hul til et sd/mmc kort.
Det kan også være at jeg skal have noget bluetoothRJ45 så min router kan køre bluetooth.. men hvad så med sikkerheden? (hvis i ikke har gættet det, så er jeg også noob mht bluetooth )

Jeg har kikket i brugsforviringen, men den var ikke til meget hjælp

Jeg fik en smule hjælp på hol, men håber på bedre forslag herfra
http://hol.dk/traad.aspx?fid=24&tid=389102
Avatar billede mogenz Nybegynder
07. maj 2007 - 04:59 #1
Jeg ved ikke hvor lang du er kommet med dit problem, men et SD wifi-kort kan i hvertfald føre dig ud på Internettet. Tilfældigvis har jeg et ekstra SD wifi-kort liggende hvis du er interesseret??
Avatar billede tlw Nybegynder
15. maj 2007 - 07:57 #2
Hej. Undskyld det sene svar, men mailen var røget i spamfilteret.. jeg ved ikke hvorfor den ikke bare forstår at de mail herfra er ok.

Jeg har stadig det samme problem. Jeg kan gå på nettet med den, når den sidder i docking stationen men ellers ikke. Jeg overvejer at købe et bluetooth netkort og smide en i en maskine også dele forbindelsen der igennem (hvis man kan det)
Men jeg kan ikke få den til at installere WM2005 og hvis det ikke lykkes så gider jeg ikke bruge meget mere krudt på det. Den kan ikke engang køre winupdate, da IE er for gammel :(

Hvad ville du have for det kort hvis det var? Og hvilken sikkerhed understøtter det?
Avatar billede LNG.DK Novice
28. maj 2007 - 15:19 #3
Når enheden sidder i din docking station benytter du den kablede forbindelse til at gå på nettet med.

Om det er muligt at få enheden til at gå på nettet via et wifi sd-kort skal jeg være usagt dog viser erfaring at det er utroligt besværligt at få til at virke, prøv at tage en søgning på wifi sd-kort her på exp.dk