Avatar billede tavlen Nybegynder
26. april 2007 - 08:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

slette/nulstille værdier i formular

har forsøgt at nulstille mine db, ved at slette poster, komprimere og reparere den. Men formularen bliver ved at gemme gamle værdier i en række teksbokse hvor følgende kode er tilknyttet:

Private Sub Form_Current()

Dim rs As DAO.Recordset
If Me.NewRecord Then
Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.MoveLast
Me.Drftdageforr1.DefaultValue = rs![Drftdageugen1] + [Drftdageforr1]

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.MoveLast
Me.Drftdageforr2.DefaultValue = rs![Drftdageugen2] + [Drftdageforr2]

rs.Close
End If

End Sub

ønsker at starte i formularvisning, post 1, hvor alle tilhørende tekstbokse og tabeller er nulstillet.

På forhånd tak

Niels
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2007 - 08:14 #1
dont quite understand the code, why movelast twice?
Are you talink the data from the last record to us eas default values? If so, if you have data in the recordset then I cant see how you can get round NOT showing the default values
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 08:18 #2
Hvorfor har du Set rs = Me.Recordset.Clone 2 gange burde det ikke være:

Private Sub Form_Current()

Dim rs As DAO.Recordset
If Me.NewRecord Then
Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.MoveLast
Me.Drftdageforr1.DefaultValue = rs![Drftdageugen1] + [Drftdageforr1]

rs.MovePrevious
Me.Drftdageforr2.DefaultValue = rs![Drftdageugen2] + [Drftdageforr2]

rs.Close
End If

End Sub

Måske ikke?~)

Under alle omstændigheder, er du sikker på, at du ikke har en standardværdi tilføjet på nogle af de involverede felter...
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 08:22 #3
eller det du egentlig gør:

Private Sub Form_Current()
Dim rs As DAO.Recordset
If Me.NewRecord Then
Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.MoveLast
Me.Drftdageforr1.DefaultValue = rs![Drftdageugen1] + [Drftdageforr1]
Me.Drftdageforr2.DefaultValue = rs![Drftdageugen2] + [Drftdageforr2]
rs.Close
End If
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 08:26 #4
Det vil jo nok også fejle i post 1, da der ikke er en rs.MoveLast. Prøv at udfylde post 1 med 0 hele vejen igennem og så se om ikke post 2 er på rette spor!~)
Avatar billede tavlen Nybegynder
26. april 2007 - 10:19 #5
Hej spg
om jeg væler at bruge: Set rs = Me.Recordset.Clone flere gange, betyder ikke rigtig noget, programmet virker fint.

Det er kun i de felter (Drftdageforr1) og (Drftdageforr2) hvor jeg har følgende beregning i udtryksgeneratoren felt =[Drftdageugen1]+[Drftdageforr1] og =[Drftdageugen2]+[Drftdageforr2], at der bliver ved med at stå en gammel værdi.

dette virker ikke:

Det vil jo nok også fejle i post 1, da der ikke er en rs.MoveLast. Prøv at udfylde post 1 med 0 hele vejen igennem og så se om ikke post 2 er på rette spor!~)
Avatar billede tavlen Nybegynder
26. april 2007 - 10:22 #6
i andre felter hvor jeg har brugt tilsvarende kode, kan jeg uden problemer slette alle poster og starte forfra i post 1???
Avatar billede tavlen Nybegynder
26. april 2007 - 10:26 #7
tabellen for den pågældende formular er også nulstillet, undtagen i de pågælden felter!
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 10:38 #8
Må man se...

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede tavlen Nybegynder
26. april 2007 - 10:47 #9
Hej SPG

jeg fik løst problemet, slettede STANDARDVÆRDI og satte 0´er hele vejen igennem.

Tak for hjælpen

Niels
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2007 - 11:24 #10
!~)