Avatar billede c9steen Nybegynder
25. april 2007 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken parser og kodning til log-fil

Jeg har en statistik-funktion, som jeg løbende tilføjer nye info til. Desværre bliver den lidt tung efter nogle få dage og tilføjelse af data koster ca 1 sek. ved en fil-størrelse på ca 1 MB.

Hvordan kan jeg speede skrivehastigheden op, så filen ikke blokkeres så længe af gangen og jeg kan få flere data ind = større fil .. ?

/ :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2007 - 00:18 #1
At opdatere en XML fil paa 1 MB lyder ikke som en fornuftig anvendelse af XML.

To muligheder:
  - hav en XML fil per tids periode og en XML fil med en liste over XML periode filerne,
    saa skal du kun skrive en ny fil og opdatere kataloget
  - skift fra XML til database
Avatar billede c9steen Nybegynder
26. april 2007 - 08:21 #2
Når jeg ser i litteraturen og info på nettet, nævnes fil-størrelse GB-klassen for XML men hvor ligger den praktiske grænse for anvendelse af XML..? 1 MB synes dog af ingenting ... !
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2007 - 12:50 #3
Du kan sagtens goere det paa den maade du beskriver det er bare ikke saerligt
optimalt.

Et XmLDocument fylder nok ca. 3-5 gange saa meget i memory som filen d.v.s. at
en multi GB XML fil ikke bare er inoptimal den er umulig.

Hvis du vil fortsaette med XML saa har jeg et grimt hack liggende til at opdatere
nederst i en XML fil uden at genskrive hele filen.
Avatar billede c9steen Nybegynder
26. april 2007 - 20:24 #4
Jeg skal også kunne skrive midt i filen og har ikke egen server, så jeg må nok takke nej til et hack. Hvis du opretter et svar, skal jeg sætte point ind til dig.

Tak for tilbagemeldingerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2007 - 22:41 #5
Det kan ikke lade sig goere at indsaette midt i en tekst fil.

Og et svar.
Avatar billede c9steen Nybegynder
27. april 2007 - 08:39 #6
Det har du da ret i - og så er det ligesom afgjort. I dette tilfælde bliver det en DB.