Avatar billede n!nja Nybegynder
25. april 2007 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpelt popup vindue i IE 7

Hej eksperter!

Af en eller anden grund har jeg mega-problemer med at få lavet et popup vindue der virker i IE 7.

Jeg har prøvet alle mulige forskellige scripts på nettet, og de virker fint i FF - men i IE åbnes de som _blank og ikke som en popup?!? I ældre versioner af IE har jeg ingen problemer - fatter det ikke. Jeg har lavet ca. 1 mia. popup's (og det er mange) og aldrig haft problemer af denne art :-/

Nogen som jeg give mig et script som laver en popup, som åbnes via et tekstlink i størrelsen 550x800?

(de 200 points afspejler min frustration!)

</N!NJA>
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. april 2007 - 18:33 #1
Siden hvor tekstlinket skal ligge er placeret i et frameset - men det burde vel ikke have noget at sige...?!?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 19:17 #2
Er lidt forvirret, hvad mener du forskellen er ?
... I min FF åbner nedenstående i en tab istedet for
et nyt vindue på størrelsen defineret som den gør
i min IE, hvordan skal det åbnede vindue virke ?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">
function wopen(url){
  window.open(url,"_blank","width=550,height=800");
}
</script>

</head><body>
<b onclick="java script:wopen('http://www.eksperten.dk/spm/775183');">Eksperten</b>
</body></html>
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. april 2007 - 19:53 #3
Det nye vindue skal fungere som en popup uden statusbar, adresse linie osv.

Jeg fatter det simpelthen ikke... laver jeg en ny side med dit script virker det fint - både i IE og FF - men indsætter jeg det på min eksisterende side, åbnes der i IE blot et nyt vindue som hvis jeg havde lavet et almindeligt link med target="_blank"... i FF virker det fint!?!?!
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. april 2007 - 19:58 #4
Nu viser det sig, at jeg kører med "Protected mode: Off" - hvis jeg ændrer den til "On" - så virker det...

Kender du noget til denne setting?
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. april 2007 - 20:02 #5
...og nu virker mine tidligere scripts også!
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 20:07 #6
- Kender ikke lige den
Protected mode funktion.
Godt nok at du fandt fejlen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 20:08 #7
(husk at lukke)
Avatar billede n!nja Nybegynder
26. april 2007 - 09:27 #8
Lukker