Avatar billede x-guy Nybegynder
25. april 2007 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Regex replace af <form>s action url

Hej,

Jeg har forsøgt at bruge et regex til at skifte <form action="url1"> ud med <form action="url2">. Det er så ikke lykkedes endnu, og jeg er gået lidt kold på regex'et.

input = Regex.Replace(input, "s/(form.+?action="")(\w+)("")", Page.Request.RawUrl)

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede a1a1 Novice
25. april 2007 - 17:26 #1
hvis du bruger 2.0 kan du angive en "response url" (kan ikke lige huske hvad den hedder, ellers har jeg set det gjort med javascript...
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. april 2007 - 07:00 #2
Bare som supplement:
Den hedder PostBackUrl, og du kan se noget om det her:
http://www.codeproject.com/aspnet/PostToAnotherPage.asp
Mvh
Avatar billede x-guy Nybegynder
26. april 2007 - 08:59 #3
Cross Page Postbacks kræver desværre at jeg har have en knap på alle sider så jeg kan sætte PostBackUrl...

Lige for at give lidt baggrund, så er det faktisk ikke fordi jeg skal lave postbacks fra en side til en anden... Jeg har lavet noget med UrlMappings (dem i web.config), og ASP.NET kan ikke helt finde ud af at rette <form>'s action, så den viser den mappede url (den grimme).

Derfor har jeg lavet en PageAdapter som skal sørge for at ændre den, jeg mengler bare regex'et...
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 08:45 #4
Hov - her har jeg sovet... sorry.
Jeg går ud fra at du har fikset det?
Mvh
Avatar billede x-guy Nybegynder
03. juli 2007 - 10:43 #5
No problem, jeg fandt du af det og glemte at lukke... :)

Har brugt: (<form\s+)*((action\s*=\s*(""|')(?<action>[^'(""|')]*)(""|')))

Desværre tager det også selve action attributten med - altså action="[viewstate]"
Hvis du kan hjælpe mig med den, så får du de point der...
Avatar billede xguy Nybegynder
26. juli 2007 - 18:47 #6
Nå, jeg har haft snuden i en bog som Regular Expressions, så nu er jeg blevet lidt klogere...

Følgende expression fanger værdien af <form>'s action:

(?<=<form[^>]*action=["'])(?<action>[^"']*)(?=["'])