Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 19:36 Der er 16 kommentarer

Email restriktion!

Jeg skal lave en restriktion på en e-mail input.. Således at der skal være en fejlmeddelelse, hvis inputtet ikke er fyldt med:

*@*

Altså..

"noget her"@"noget her"

Jeg har tænkt:

$_POST['new_mail'] == "*@*"

Men jeg er ikke sikker, og jeg gider ikke til at teste, nogen der lige har måden man gør på? :)
Avatar billede mccookie Seniormester
24. april 2007 - 19:42 #1
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 19:45 #2
Og hvad er svaret så.. mere konkret?
Avatar billede mccookie Seniormester
24. april 2007 - 19:57 #3
Dav....

Det er en søgning her på ekstperten med følgende keywords: php email validering

Der er måske noget imellem her der svare på dit spørgsmål, derfor er det lagt som en kommentar og ikke et svar. Hvis ikke du gider kigge eksperten igennem dennes søgefunktion, så se venligst bort fra min kommentar.
Det forholder sig oftest sådan at løsninger på simple problemer af denne type er besvaret mange gange...og hvorfor ikke få svaret gratis?

///McCookie
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 20:02 #4
Well, jeg gider ikke til at lede :D
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 20:18 #5
Men tak for forslaget ;)
Avatar billede mccookie Seniormester
24. april 2007 - 20:19 #6
okidoki ;)
Avatar billede raz0 Nybegynder
24. april 2007 - 20:34 #7
Prøv preg_match med følgende regulære udtryk: /.+@.+/
En lille forklaring: . (punktum) betyder et hvilket som helst tegn, undtagen nylinje dog. + (plus) betyder en eller flere. Så det bliver med andre ord til [en eller flere vilkårlige tegn]@[en eller flere vilkårlige tegn].
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 20:37 #8
$_POST['new_mail'] == "/.+@.+/"

Sådan?
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 20:42 #9
Fordi hvis det er således, så kan jeg ikke få det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 20:42 #10
http://articles.techrepublic.com.com/5100-3513-5951500.html
<?php
// check e-mail address
// display success or failure message
if (!preg_match("/^([a-zA-Z0-9])+@([a-zA-Z0-9_-])+(\.[a-zA-Z0-9_-]
+)+/", $_POST['e-mail'])) {
    die("Invalid e-mail address");
}
echo "Valid e-mail address, processing...";
?>
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 20:43 #11
I linket der har jeg kopieret den Regular expression
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
24. april 2007 - 20:44 #12
Alle de der tegn forvirrer mig.

Hvordan vil du sætte det ind i:

} elseif ($_POST['add_user'] != "" AND $_POST['new_mail'] != "/.+@.+/") {
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. april 2007 - 13:43 #13
elseif ($_POST['add_user'] != "" AND !preg_match("/^([a-zA-Z0-9])+@([a-zA-Z0-9_-])+(\.[a-zA-Z0-9_-]
+)+/",$_POST['new_mail'])) {
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
25. april 2007 - 15:14 #14
Det virker ikke :/
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. april 2007 - 15:27 #15
elseif ($_POST['add_user'] != "" AND !preg_match("/^([a-zA-Z0-9])+@([a-zA-Z0-9_-])+(\.[a-zA-Z0-9_-]+)+/",$_POST['new_mail'])) {

tror der havde sneget sig et linie skift ind
den tester på at $_POST['new_mail'] ikke er en mail adresse hvis du vil have den til at teste om den er en mail adresse så fjern ! før preg_match
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
25. april 2007 - 18:50 #16
Tusind tak :)