Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
24. april 2007 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Datofelt i formular

Hej DB hajer!
Jeg har en åbningsformular, til en filmdatabase, dertil er knyttet et datofelt til en tabel TblOpdatDato. Der er ikke andet på formularen. Jeg vil gerne indtaste en dato for sidste opdatering, af basen, men når jeg skriver datoen i feltet og trykker enter/eller lukker formularen, så forsvinder det skrevne.. Men det står i tabellen?
Hvordan får jeg formularen til at vise den sidst skrevne opdatering?
På forhånd tak. Jan
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2007 - 17:12 #1
?
If you enter I assume that you are going to the next record.

Try adding a button to the form using th ebutton wizard. Her you can choose a button to Save the current record.
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2007 - 17:14 #2
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
Avatar billede mugs Novice
24. april 2007 - 17:15 #3
Når du taster enter svarer det til, at du går til en ny post, og der er jo ikke nogen data.
Men at data forsvinder når du lukker formularen, kan jeg ikke rigtig forklare. Men kontroller:

- At formularen ikke automatisk går til en ny post.
- Hvis du har flere opdateringsdatoer i tabellen, så kontroller sorteringen, at formularen går til den største værdi (seneste opdatering)
Avatar billede mugs Novice
24. april 2007 - 17:16 #4
Det skulle vel ikke være nødvendigt at gennemtvinge en lagring, når værdien er skrevet til tabellen.
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2007 - 17:29 #5
Until you move away from the current record the data isnt written to the dB. Moving away from the record or closing the dB does that.

The reason why enter enterering a dat and then pressing enter goes to the next record (empty) is because the field is the last in the TAB sequence.

So putting a button on th eform anables the user to save the record which IS NOT yet written to the db and stay on th ecurrent record.
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
24. april 2007 - 17:59 #6
Terry.
I did that, Save post, and Enter and Dato disappears,
on click on button = DoCmd.GoToRecord , , acPrevious and it return dato.. Fine!
but when form closed, and opened.. the Dato feltet is emty,
and on push on button = DoCmd.GoToRecord , , acPrevious = response now says:"du kan ikke gå til den angivne post"
I've also tried DoCmd.GoToRecord , , acLast = Response Nothing...

Mugs: hvordan hindre jeg at formularen ikke går til ny post?
Postknapperne forneden står på èn post og når jeg skriver dato kan jeg trykke næste og feltet er tomt, men nu med to poster, og ved at gå tilbage kommer datoen igen,  men hvis jeg har lukket formularen, så er feltet tomt og der er kun én post
Der er nu 15 poster i selve tabellen…
Avatar billede mugs Novice
24. april 2007 - 18:33 #7
Du måp prøve at se under hændelser, om du ved en fejl har lavet noget programmering, der får den til at gå til nu post.

Du må gerne sende db som zipå fil til:

mugs snabelting punktum dk

så vil jeg se på den.
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
24. april 2007 - 19:14 #8
Tak for hjælpen.
Jeg fik løst problemet.
I tekstfeltet's AfterUpdate satte jeg DoCmd.GoToRecord , , acLast
og en knap der ved enter i tekstfeltet, laver en
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70