Avatar billede nayze Nybegynder
24. april 2007 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra Image til Icon

Jeg har en imagelist, og jeg vil gerne bruge et image derfra som ikon på min form (runtime). Hvorledes gør jeg dette?

Lige nu har jeg forsøgt mig med:
this.Icon = System.Drawing.Icon.FromHandle(((Bitmap) imgTemp).GetHicon());

Men det er FXCop ikke glad for, findes der andre muligheder?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2007 - 08:21 #1
måske
Bitmap bmTemp = imgTemp as Bitmap;
if(bmTemp != null)
{
this.Icon = System.Drawing.Icon.FromHandle(bmTemp.GetHicon());

}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2007 - 08:22 #2
fxcop er ikke glad for typecast af denne type
(Bitmap)imgTemp
Jeg mener at den kan lide
imgTemp as Bitmap
På den måde kan du også tjekke om typecast er gennemført eller ikke i stedet for at modtage en exception.
Avatar billede nayze Nybegynder
25. april 2007 - 08:42 #3
Selve castet er den for så vidt ligeglad med, det den brokker sig over er nogle sikkerhedsissues:

"Do not wrap a method protected by a LinkDemand with a method that does not perform a security check. A LinkDemand checks the permissions of the immediate caller rather than checking the permissions of all callers in the call stack. In this case, the permissions of the wrapper method will be checked. If the wrapper method does not, itself, check the permissions of callers higher in the call stack, malicious code might be able to execute the wrapped function even though it lacks permission to do so."
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2007 - 11:14 #4
Ok får du den samme fejl med mit foreslag ?
Avatar billede nayze Nybegynder
25. april 2007 - 12:21 #5
Ja.
Avatar billede nayze Nybegynder
14. maj 2007 - 09:43 #6
Tråden lukkes, billederne blev lavet om til .ico filer manuelt.