Avatar billede tisbris Nybegynder
24. april 2007 - 08:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alarm ved manglende data

jeg vil hører om det er muligt at lave en forespørgelse/stored procedure eller noget tredie, der kan give alarm hvis der mod forventet ikke er data nok i databasen.

min database indsamler en række logninger med et forud bestemt interval, dvs. at der forventes feks. at være en record hvert minut, men her vil jeg gerne have en alarm hvis der nu mangler en eller flere værdier.

Det optimale ville være hvis den kunne kigge en time tilbage og ved manglende data så afgiver den alarm via messenger service som pop up ud på domænet.

Er alt dette muligt eller er der andre muligheder??
Avatar billede tisbris Nybegynder
24. april 2007 - 10:19 #1
er det muligt først at lave en forespørgelse der kører 1 gang i timen og som derefter returnere resultatet i en txt fil??
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2007 - 16:33 #2
You should be able to use a Job for this which runs every hour. In Enterprise manager under Management+SQL Server Agent+Jobs.

You can a a schedule an dalso which steps are to be run, for example a DTS job. The DTS job could (for example) select a count for the last hour and fail if not enough data (count). This would in turn fail the job and using Notifacations in the job send an email
Avatar billede tisbris Nybegynder
14. juni 2007 - 00:13 #3
jeg er nu kommet lidt videre og nu mangler jeg blot at få dette job til at fungere...

jeg har en forespørgelse som ved normal er tom, men hvis der mangler data returnere en række data.

jeg vil gerne have dette job til at køre hver time og hver gang jobbet har kørt registres dette i en log fil, med tidsstempling. Og hvis der kommer data i forespørgelsen skal dette også registres i windows eventlog og i log filen.

Jeg har dog ikke kunnet finde ud af hvordan jeg får et job til dette... HJÆLP.

Min forespørgelse ser sådanne ud:

SELECT    [Log Sidste døgn], IntervalSeconds, TrendLogId, TrendLogGuid
FROM        dbo.VIEW1
WHERE    ([Log Sidste døgn] <> 86400 / IntervalSeconds)

Hvordan kører man denne forespørgelse igennem et job og logger resultatet i en logfil/eventloggen??
Avatar billede tisbris Nybegynder
30. november 2012 - 22:10 #4
lukkes