Avatar billede mstaun Nybegynder
23. april 2007 - 23:53 Der er 11 kommentarer

PDF dokumenter på en Nokia 6300?

Nogen der er eksperter i Nokia Series 60 3rd edition styre system?

Jeg har en glimrende Nokia 6300

Den kører som sagt Series60 3rd edition

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne åbne/læse/view PDF filer

Nogen der ved om dette er mulig?

Mads
Avatar billede screem_brille Novice
23. april 2007 - 23:58 #1
mon ikke du kan benytte http://www.adobe.com/products/acrobat/readerforsymbian.html det ville jeg ihvertfald prøve.
Avatar billede mstaun Nybegynder
24. april 2007 - 07:18 #2
Hvis min mobil brugte Symbian så ville jeg - men nu skrev jeg jo netop at den brugte Series60 3rd edition :-) *smiler*
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2007 - 08:48 #3
Den kører Symbian series 40 iflg. div. oplysninger på nettet....

http://www.trustedreviews.com/mobile-phones/review/2007/04/22/Nokia-6300/p2
"The Nokia 6300 runs Symbian Series 40, which we don’t see all that often. It isn’t as sophisticated as Series 60 (S60), and the 6300 doesn’t have the vast range of built in applications that S60 users are accustomed to."
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2007 - 08:50 #4
Avatar billede mstaun Nybegynder
24. april 2007 - 17:57 #5
Så er vi enige om at den ikke kører Symbian S60 og at Adobe's eget Acrobat Reader mobile ikke dur ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2007 - 19:54 #6
Nej :D
Den kører Symbian S60, men ja, Adobe Reader for Symbian duer ikke - det er vi enige i.

Der er dog atlernativer:
http://www.mbrainsoftware.com/S60_3rd/Pdf/Pdf.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2007 - 19:59 #7
Avatar billede mstaun Nybegynder
24. april 2007 - 21:49 #9
Som du selv linker til :
http://www.nokia.dk/phones/6300/features.php#05

Så kan du jo se det IKKE er 60 men 40 - to vidt forskellige systemer når det gælder tillægs programmer.
Avatar billede mstaun Nybegynder
24. april 2007 - 21:51 #10
De programmer du linker til er til Symbian telefoner

Nokia 6300 er ikke en symbian telefon eller smartphone

Har selv tidligere haft flere forskellige S60 telefoner og haft masser af programmer til dem.

Men der er utrolig få til S40 3rd edition
Avatar billede mstaun Nybegynder
24. april 2007 - 22:05 #11
Lige for at slå det fast:
Nokia Series 40 is a platform for mobile phones based on the same core (Nokia OS). It is found in more than 100 million devices[citation needed]. Series 40 devices all contain ARM processor cores driving a variety of RF technologies, such as GSM, UMTS and CDMA.

Series 40 on the surface appears to be a simpler operating system than the higher end Series 60, 80 and 90 (all based on Symbian's OSes). S40 devices differ from the Symbian-based platforms in that they do not support true multi-tasking and do not have a native code API for third parties and thus do not support installable applications other than MIDlets that are written in Java. It is primarily because of the former that Series 40 appears to be more responsive and faster than other Nokia platforms.

In the past, Series 40 devices have been restricted to smaller displays such as 128x128 pixels. With the lastest third generation of Series 40, devices with resolutions as high as QVGA (320x240) are now available, such as the Nokia 6280.

fra: http://en.wikipedia.org/wiki/Series_40