Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 22:54 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gør jeg- min hjemmside er lukket p.g.a. spam

Jeg har haft en hjemmeside et halvt års tid hos UnoEuro - og indtil nu været godt tilfreds med dem.
Men for en halv snes dage opdagede jeg, at den var lukket ned, og jeg mailede til dem og spurgte, hvad det skulle sige.
De skrev, at sitet blev brugt til spammail, og at de to gange havde orienteret mig pr. mail. Jeg svarede, at jeg ikke havde modtaget nogen mail fra dem - og at jeg gerne ville vide, hvad det er, jeg skal gøre for at få sitet åbnet igen.
Så svarede de:
"Som sagt er der sendt flere e-mails til ejeren af kontoen hvori der er beskrevet hvor problemet muligvis findes, det er ikke vores opgave at gennemgå din side for sikkerhedshuller og rette disse."
Jeg er ikke nogen ørn til html, så jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre"
Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede windcape Praktikant
23. april 2007 - 22:57 #1
Hvad de skriver, rette dine sikkerhedshuller.

Vi kan altså ikke hjælpe uden at kende din kode, duuuh!
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 23:01 #2
Jamen kode- der er ca. 100 sider................
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 23:02 #3
Men hvad er det i en kode, der kan gøre siden åben for spam?
Avatar billede windcape Praktikant
23. april 2007 - 23:04 #4
Flere ting end jeg kunne skrive her på et par dage. Men du kunne jo lave en liste over hvilke features din hjemmeside havde, så er det nok nemmere at pointere ud de sandsynelige fejlpunkter, og så kan du poste koden for disse.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 23:17 #5
Tænker du på de steder, hvor brugeren kan sende e-mails?
Bortset fra det er det ganske simpel html.
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 00:09 #6
ntg -> Det er sandsynligt at du har et sikkerhedsproblem i den komponent som kan sende emails ? Fx. at du kan sende til alle mulige modtagere efter eget valg
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 00:41 #7
Det er vist rigtigt - tror jeg har en "anbefal til en ven" et sted.
Men hvordan bærer spammeren sig ad med at bruge det?
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 09:14 #8
Så skal vi bruge den PHP eller ASP kode du bruger til funktionen
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 13:14 #9
Kan det være det her:

If you fill in the form and submit it, an e-mail with your recommendation will be sent to your friend

<form action="send.php" method="post">
<TABLE WIDTH="100%" BORDER="2" CELLSPACING="0">

<TR><TD nowrap><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
Your name
</TD><TD><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
<input type="text" name="from" size="30">
</TD></TR>

<TR><TD nowrap><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
Your e-mail
</TD><TD><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
<input type="text" name="frommail" size="30">
</TD></TR>

<TR><TD nowrap><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
Your friends name
</TD><TD><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
<input type="text" name="to" size="30">
</TD></TR>

<TR><TD nowrap><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
Your friends e-mail&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</TD><TD><FONT FACE="Arial" COLOR="#FFFFFF"><H5>
<input type="text" name="tomail" size="30">
</TD></TR>

</TABLE>

<BR><input type="submit" value="Click to send recommendation">
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 14:28 #10
Jeg ville overveje at lave en form for sikkerhed, fx. captcha

Men det du viser os er jo ikke PHP koden, men den rene HTML, det er ikke det som sender emailen

Det kunne være send.php som vi skal se
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 14:36 #11
Selvfølgelig. Den kommer her:
Men hvad er captcha?

<?php

echo "<html><BODY BACKGROUND='../pics/nav.gif' bgcolor='#BFBFBF' text='#FFFFFF' LINK=red VLINK='red' ALINK=silver> <FONT FACE='Arial'><H5>";

$subject = "Re: Fight the Death Penalty in USA";
$message = "Hi $to\n\n

$from ($frommail) recommends you to take a look at http://www.fdp.dk\n\n$hilsen";
$extra = "From: $frommail\nReply-To: ngr@mail.dk\n";

mail ($tomail,  $subject, $message, $extra);

$time= date("d.m.Y - H:i", time());

$datafil = "recommend.dat";

if (is_file($datafil))
{
}
else
{
touch($datafil);
}

$fp=fopen($datafil,"a");
fwrite($fp,"$time\n");
fwrite($fp,"Fra: $from  -  $frommail\n");
fwrite($fp,"Til: $to  -  $tomail\n\n");
fclose($fp);

echo "Thank you<BR><BR>Your recommendation has been mailed to $to, $tomail <BR><BR>Click <A HREF='../index.html'><b>here</b></A> to proceed to the main page";

echo "</body></html>";

?>
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 18:18 #12
Avatar billede jarlskov Nybegynder
25. april 2007 - 09:57 #13
Du er jo så heldig at din Tip-en-ven-funktion har en log-funktion.

Du vil altså kunne gå ind i recommend.dat og se om funktionen er blevet misbrugt.

Iøvrigt - hvorfor sender du en mail hvor subject starter med Re:?
Hvis jeg modtog sådan en ville jeg også kunne finde på at kalde det spam. Specielt fordi mailen jo ikke indeholder noget særligt.
Avatar billede windcape Praktikant
25. april 2007 - 12:29 #14
ja, den kode der.. ville være nem at spamme ekstremt med.

send.php?tomail=send_me@spam.com&to=FREE%20VIAGRA

Og så ville du sende en mail ud. Hvis du ikke selv har skrevet php kode, vil jeg anbefale er du fjerner email funktionen fra din webside, indtil du har lært at kode php.

Derudover skal du have skrevet en hel ny php mailer, da det stykke kode du har er kort sagt elendigt. Og du bør tilføje en captcha.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2007 - 14:17 #15
Så har jeg fjernet koden, recommend.dat indeholdt en masse almindelige adresser, og i slutningen dette:

Virtually all high paying jobs require a degree. If you don\'t have the
degree you feel you deserve, or have a degree you feel no longer suits your
chosen career path, let us help!

Simply call the number below (at no cost to you), and leave your contact
info (your name and full phone number, and what time is most convenient for
you for us to return your call), and we\'ll get back to you promptly with
full information about the types of accredited degrees we offer, and the
process required to obtain them.

Take a solid step to improve your life, and drastically improve your
income..
Call:  1-801-659-3997
Call 24/7, including Sundays and Holidays (system is automated, be sure to
leave your phone number so that we can get back to you!)

Og tak for hjælpen!
Kan jeg få nogle svar til points?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2007 - 14:18 #16
Men windcape: Hvordan har spammerne fundet frem til send.php?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 14:27 #17
På samme måde som Leif i 24/04-2007 14:28:34:
Via. html: <form action="send.php" method="post">
... og så prøver de sig så frem til det knækker
eller rettere de prøver om scriptet knækker.

Rart at se, at udbyderne gør noget ved sådanne situationer,
selvom det selvfølgelig ikke er sjovt, at blive ramt af det.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2007 - 14:40 #18
Men hvordan ved de, at der ligger en send.php på mit site?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 15:07 #19
I din html formular til anbefal ven står:
<form action="send.php" method="post">
- Læg mærke til hvad der står i action.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
25. april 2007 - 21:22 #20
Captcha kan være meget godt.

I det her tilfælde kræver det nok bare noget input-validering.
Jeg vil, som andre, foreslå at du sletter send.php indtil du får styr på det.
Avatar billede windcape Praktikant
25. april 2007 - 22:19 #21
Input validering er ikke nok. Spørgeren benytter også register globals hvilket er en stor sikkerhedsfejl (du burde brokke dig over det er slået til :p)

Og der er absolut intet check på om dataen overhovedet er sendt, dvs. at man kan sende blank bare ved at åbne send.php, og man kan også snyde dem som jeg viste før.

Ville ikke tage mere en et par min at kode et script som sendte et par milliarder emails fra hans send.php :p