Avatar billede tsunami Nybegynder
23. april 2007 - 16:41 Der er 1 løsning

Word 2003 XML

Jeg har det problem med word at jeg skulle "replace" ting rundt omkring i et dokument for så at sende det til en klient og jeg er så stødt på noget mærkeligt som jeg ønsker en løsning på...

Det er fordi jeg har en "skabelon" Word 2003 XML fil som gjorde det nemmere for mig at "replace" ting i dokumentet men da jeg indlæser denne XML fil og så replacer tingene og derefter gemmer mister dokumentet billedet, billedet skulle være inkluderet som en reference så det er ikke fordi den burde miste de binære data når jeg køre mit program...

Ved ikke om det kunne laves bedre men er åben for forslag :)

Dette her er kilden til programmet

        Dim XMLDoc As String
        Dim XMLStream As StreamReader
        Dim i As Integer
        Dim tempstr As String = ""
        Dim filestream As StreamReader
        Dim readcontents As String
        Dim textdelimiter As String

        textdelimiter = "@"
        filestream = File.OpenText("fil.dat")
        filestream.ReadLine()
        readcontents = filestream.ReadToEnd()

        Dim splitout = Split(readcontents, textdelimiter)

        If File.Exists("fil.xml") = True Then
            XMLStream = New StreamReader("fil.xml")
            XMLDoc = XMLStream.ReadToEnd

            For i = 0 To 26 Step 1
                If i = 7 And splitout(i) <> "" Then tempstr = " " Else tempstr = ""
                XMLDoc = Replace(XMLDoc, "@" & (i + 1) & "@", splitout(i) & tempstr)
            Next
            tempstr = ""
            For i = 30 To 78 Step 5
                If splitout(i) <> "" And splitout(i + 1) <> "" And splitout(i + 2) <> "" And splitout(i + 3) <> "" And splitout(i + 4) <> "" Then
                    tempstr = tempstr & "<w:p wsp:rsidR=""003A697D"" wsp:rsidRPr=""003A697D"" wsp:rsidRDefault=""003A697D"" wsp:rsidP=""003A697D""><w:pPr><w:tabs><w:tab w:val=""left"" w:pos=""2835""/><w:tab w:val=""left"" w:pos=""6237""/><w:tab w:val=""left"" w:pos=""7921""/><w:tab w:val=""right"" w:pos=""10206""/></w:tabs></w:pPr><w:r><w:t>" & splitout(i) & "</w:t></w:r><w:r wsp:rsidRPr=""003A697D""><w:tab/></w:r><w:r wsp:rsidRPr=""003A697D""><w:tab/></w:r><w:r><w:t>" & splitout(i + 1) & "</w:t></w:r><w:r wsp:rsidRPr=""003A697D""><w:tab/></w:r><w:r><w:t>" & splitout(i + 2) & "</w:t></w:r><w:r wsp:rsidRPr=""003A697D""><w:tab/></w:r><w:r><w:t>" & splitout(i + 3) & "</w:t></w:r></w:p>"
                End If
            Next

            XMLDoc = Replace(XMLDoc, "@LIST@", tempstr)

            Dim hFile As StreamWriter
            hFile = New StreamWriter("Output.xml")
            hFile.Write(XMLDoc)

            hFile.Close()
            XMLStream.Close()
        Else
            Console.Write("Filen <<fil.xml>> findes ikke i samme bibliotek som programmet")
            Console.ReadLine()
        End If

        filestream.Close()
        XMLDoc = Nothing
Avatar billede tsunami Nybegynder
27. juni 2007 - 15:57 #1
Lukker da intet svar er givet eller kommentar