Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
23. april 2007 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP address change

How does one change an IP address?
Avatar billede screem_brille Novice
23. april 2007 - 16:12 #1
locally or public IP ?
Avatar billede janpo Nybegynder
23. april 2007 - 18:57 #2
IP setting are in:
/etc/sysconfig/network/ifcfg-eth-<mac-address> in SuSE.
something similar in Debian.
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 in RedHat.
/etc/network/interfaces in Ubuntu.
Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
23. april 2007 - 22:49 #3
It's on a server that is broadcast across a LAN.
Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
23. maj 2007 - 08:44 #4
I figured it out. It was a fixed ip address using DHCP so I made a host declaration for the server in /etc/dhcpd.conf on the dhcp server:
host server_name {harware ethernet ethernet_address; fixed-addres server_name;}
Avatar billede InJungle Nybegynder
11. marts 2013 - 07:37 #5
If you have dynamic IP address then you can change it by:
1) Clear all cookies and cache file from your browser.
2)Go into command prompt ,type in "ipconfig/release" , then "ipconfig/renew" .
To goto command prompt Start->Run->type "Cmd" and Enter .
3)Either follow step 2 or Simply restart your modem/router .
Doing either step 2 or 3 will change your ip address,if you have dynamic Ip address.Visit IP-Details.com to check if your IP address is changed or not.
If you have Static Ip address then contact your ISP and request a ip change.
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2013 - 13:31 #6
<ole>

Tråden er vist ved at være 6 år gammel - og så omhandler den i øvrigt Linux  =)

/mvh
</bole>