Avatar billede ieconfig Nybegynder
22. april 2007 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hente værdier fra dynamisk input i form

Jeg har en form hvor jeg generere nogle input boxe dynamisk med javascript, hvordan får jeg fat i disse når formen post'es - de er ikke en finde i en request ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2007 - 00:43 #1
Det kommer vel an på, hvordan du genererer dem..

Vis os koden..
Avatar billede ieconfig Nybegynder
23. april 2007 - 08:35 #2
sådan generere jeg input felterne dynamisk
- -
var tbody = document.getElementById('table1').getElementsByTagName('tbody')[0];
var row = document.createElement('TR');
var cell = document.createElement('TD');

var inp2 =  document.createElement('INPUT');
inp2.setAttribute('type','text');
inp2.setAttribute('class','standard_form_field');
inp2.setAttribute('className','standard_form_field');
inp2.setAttribute('name','inp2');

cell.appendChild(inp2);
row.appendChild(cell);
tbody.appendChild(row);
- - -
problemet er at inp2 ikke er at finde i form collectionen på den side formen poster til..
Avatar billede ieconfig Nybegynder
23. april 2007 - 10:38 #3
problemet opstår åbenbart kun når jeg mixer noget innerHTML ind i ovenstående, da ovenstående virker fint.

lukker.
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2007 - 13:43 #4
<ole>

Nej, tværtimod. Skriver du elementerne ind med innerHTML virker det (omend du absolut bør undgå innerHTML) - men det gør det, du har skrevet, ikke. IE har nemlig store problemer med DOM og form-elementer - og med den anvendte syntaks blive hverken type eller name sat.
Check eksempel 2 her for den rette IE-syntaks:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/createelement.asp

/mvh
</bole>
Avatar billede ieconfig Nybegynder
23. april 2007 - 15:52 #5
Hmm.. jeg har ingen problemer med ovenstående, hverken i IE6 eller IE7.