Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 19:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Editor til C++ til linux?

Jeg leder efter en C++ editor til linux (Bruger Ubuntu 7.04). Jeg har tidligere brugt eclipse CDT til C programmering men det fungere ikke rigtig til C++. Problemet er at auto-completion tager op til et minut før den bliver færdig (både når jeg bruger ctrl+space og dot operatoren på fx en string).

Jeg har overvejet at gå tilbage til emacs, men har ikke kunne finde en autocompletion mode til C++.

Findes der overhovet nogen god editor til C++ til linux med en fungerende auto-completion funktion?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 19:36 #1
Et par af de mere kendte Linux C/C++ IDE er KDevelop og Anjuta. Du bør ihvertfald prøve dem,
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 19:39 #2
Har ikke kunne finde auto-completion i KDevelop, er det gemt et eller andet sted?
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 19:50 #3
hmm ser heller ikke ud til at der findes rigtig auto-completion i anjuta. Skriver jeg "std::" kommer der ikke nogen popup menu.

Der er måske ikke rigtig nogle editorer der understøtter denne funktionalitet ordentligt til C++?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. april 2007 - 19:55 #4
code::blocks burde virke på Linux, den har autocompletion:
http://www.codeblocks.org/
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 19:59 #5
den ser spændende ud! Jeg kan ikke finde den over synaptic, ved du om det kun er muligt at installere den manuelt hvis man bruger Ubnutu?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 20:04 #6
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. april 2007 - 20:05 #7
Jeg har ikke selv brugt code::blocks på Linux
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 20:20 #8
hmm ser ud til at det pt kun findes til windows desværre:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=126998&package_id=138996
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. april 2007 - 20:29 #9
Prøv her:
http://wiki.codeblocks.org/index.php?title=Compiled_packages_of_Code::Blocks

I øvrigt er jeg ret sikker på at emacs kan lave auto-completion til C++, du skal måske sætte den op til at genkende og lave completion på namespace.
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 20:36 #10
hmm kan kun hente igennem svn (stable release indeholder ikke versioner til windows) hvor man bliver sendt videre til et forum. Lidt forvirrende.
Avatar billede bolmer Nybegynder
22. april 2007 - 20:48 #11
Nu har jeg fundet en version omsider. Men den har kun auto-completion når man bruger std::. Erklærer jeg fx en string:

std::string mystring = "sdfsf";

og dernæst bruger "." så kommer string metoderne ikke frem:

mystring.

Jeg kan heller ikke skrive:

mystr

efterfulgt af ctrl+space for at auto udføre mystring
Avatar billede tiller3 Nybegynder
23. april 2007 - 21:47 #12
Mit raad er at bruge den nyeste milestone build af eclipse version 3.3(Pt er det M6), og saa installere cdt 4.0(Se http://www.eclipse.org/cdt/downloads.php).

De har nemlig fikset det enormt langsome opslags problem i den nyeste milestone build af cdt 4.0 saa den kan fint bruges. (Og den kraever Eclipse 3.3, virker ikke med 3.2).
Avatar billede bolmer Nybegynder
23. april 2007 - 21:55 #13
Det har jeg allerede prøvet, men M6 indeholder fejl i forslagene (faktisk kommer der slet ingen hvis man fx bruger "." på en string).

Men jeg har fundet udad at hvis jeg starter eclipse 3.2 med -vm <path til 1.6 jre> så kører det faktisk ok