Avatar billede 222222 Nybegynder
27. november 1999 - 23:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

access til mac/os appleshare fra en win nt workstation

hvad skal jeg gøre for få win nt gemme/se mac/os server
tak
Avatar billede cldu Nybegynder
28. november 1999 - 16:31 #1
sætte mac/os serveren rigtigt op...

men jeg går ikke ud fra det var DET du havde lyst til at høre?
Avatar billede rca Nybegynder
28. november 1999 - 20:55 #2
Du skal have et program som kan køre appletalk til WinNT, eks PC Maclan.
Man kan køre appeltalk åp en WinNT men det er kun server delen, dvs så mac'er kan se NT-shares.
Avatar billede 222222 Nybegynder
28. november 1999 - 22:55 #3
ok, men hvordan skal jeg sætte mac server til at acceptere win nt adgang, hvor kan finde det program maclan oh hvad kan det
Avatar billede rca Nybegynder
29. november 1999 - 15:12 #4
Du kan ikke sætte Appleshare op til at "modtage" Win klienter, du skal sætte win op til at køre Appletalk, og det er det som PC Maclan gør.
Avatar billede aaaa1 Nybegynder
29. november 1999 - 15:51 #5
kan jeg ikke få en demo kopi af maclan, hva er adressen
Avatar billede rca Nybegynder
29. november 1999 - 16:16 #6
Avatar billede 222222 Nybegynder
30. november 1999 - 23:21 #7
kan man ikke køre ren tcp/ip, dvs at win nt kan finde mac'en via tcp/ip protokol uden at installere noget sw (maclan eller lignende, som jeg kan se at begge platform bruger denne protokol og den er standard.
Avatar billede rca Nybegynder
01. december 1999 - 08:55 #8
Nej, du kan ikke dele filer, eller printer via TCP - implementeringen i MacOS
Avatar billede 222222 Nybegynder
01. december 1999 - 21:34 #9
så man kan ikke få adgang til mac server fra en NT via tcp, det er mit sidste spørgsmål
Avatar billede rca Nybegynder
03. december 1999 - 08:13 #10
Ikke som filserver eller printserver. Men som webserver eller ftp server
Avatar billede warnich Nybegynder
04. december 1999 - 20:54 #11
Sikke noget schludder!
check http://www.apple.com/appleshareip/

Avatar billede rca Nybegynder
05. december 1999 - 17:25 #12
Warnich.

At Appletalk ligge oven på Tcp/IP betyder ikke at du kan se en volume fra NT, selvom du kører tcp/ip fra denne.
Avatar billede kmx Nybegynder
17. marts 2000 - 16:56 #13
Bla bla bla... Alt Jeres bavl om ting I ikke ved et hat om...

Warnich har ret. Apple Share IP giver PC'er adgang, og fungere fint som filserver /intranetserver/ftpserver osv i et blandet miljø.

Desuden kan man med et program som DAVE se Windows netværk uden brug af PCMacLan. Også DAVE kan shares med PC'er uden problemer.
Avatar billede warnich Nybegynder
17. marts 2000 - 22:20 #14
> kmx
Tak for hjælpen. Jeg orkede ikke selv at fortsætte med argumenterne.
Det er ok, at nogen mennesker på denne jord foretrækker at se begrænsningerne i alting - istedet for at begejstres over mulighederne.
Men hvordan €“”$¢"%€!&!! kan det være, at de allesammen bruger PC? :-)
Carsten