Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 11:15 Der er 42 kommentarer og
3 løsninger

MS-6340 Nvidia TNT2 fryser ved 3D

Hej Freaks.
Jeg har lidt problemer med min vens pc. Ved afvikling af 3D/spil fryser den og skal koldstartes. Motherboardet er et Microstar MS-6340 med AMD 1Ghz cpu. Grafikkortet er et nVidia TNT2 m64 32MB.
Der er 256 MB ram i maskinen.
Jeg har ikke nået at teste så meget endnu, men hvis der er nogle der har gode råd modtages de gerne hurtigst muligt.
Jeg har geninstalleret Win98SE DK, samme fejl. Er der nogle der eventuelt har erfaring med Win ME i denne forbindelse?
Hvis i skal bruge flere oplysninger så skriv.
Det er vist nok et VIA-chipset der sidder på motherboard ( MS-6340 ). Jeg kan se at der er en bruger ( jchrist ) der har stort set samme problem.
Der er forresten ingen problemer ved normale Windows-applikationer.
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:20 #1
Hvis du kører med Win98 kan du ikke bruge alle af dine 256 mb ram. Men det er nok ikke lige problemet. Har du downloadet en ny patch til grafikkortet? Hvis jeg husker rigtig så kan man ikke bruge OpenGl med Tnt 2. Så hvis det er sådan må du nok vælge Direct3D. Prøv at afvikle det i software eller direct3D. Så finder du jo ud af hvis det er OpenGl der er noget galt med eller sådan noget. Jeg håber det ville hjælpe dig

MVH

Yatty
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. maj 2001 - 11:23 #2
Detter er det eneste spørgsmål du nogensinde har oprettet!!!!!!

Du er altså en passiv pointsamler, der kommer forbi og smider 1000 point. Jegtipper lige Admin.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=romario&i1=0&i2=0&i3=0&i4=1&i5=0&i6=0&i7=0&i8=0&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0

/Nikolaj
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:23 #3
Jeg glemte at sige at dit motherboard højst sandsynligt bruger et 4x agp port og TnT 2 skulle bruge 2x agp port. Det er sikkert problemet husk lige hvad jeg sagde før om det med OpenGL. Hvis du har en anden graffikort liggende kunne det jo være en fordel hvis du prøvet lige den. Måske er det dit grafikkort der ikke virker?

MVH

Yatty
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:27 #4
Er det den model der hedder K7TM Pro?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:28 #5
Jeg tror bare han har smidt et nul for meget ind ;o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. maj 2001 - 11:28 #6
Har du opdateret dit chipset:

http://www.viatech.com/download/drivers/100120km.zip

/per
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 11:37 #7
Til Yatty: Hej og tak for hurtigt svar. Patch...? Jeg har downloadet den nyeste driver fra nVidia.com. Er det nok eller findes der en patch?
OpenGL/Direct3D... er det ved opstart af spillene man vælger det? Jeg har vist forresten forsøgt med Direct 3D, men den kom med en fejl med det samme. Hvor meget ram kan Win 98 da håndtere?
Hvor indstiller man om det skal være 4x eller 2x agp ( hvis man da kan det ).
Til Makse: Jeg ved ikke om det er den model, jeg kan muligvis kontrollere det i aften. Jeg har lige set at det er kommet en bios-opdatering til K7TM Pro (MS-6340) V2.5 som faktisk skulle løse problemer med TNT2 m64. Så jeg håber at det er den model.
Og forresten en stor hilsen til vores fælles ven nikolajdu. Tak tak, du er en guttermand.
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:40 #8
Det var nu også derfor jeg spurgte. :)
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 11:41 #9
Til makse: Godt arbejde!
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:41 #10
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. maj 2001 - 11:48 #11
romario> Det er godt at du kan rose dig selv. Hvem ligger ellers nummer to på top listen, og ved så lidt om EDB. Samtidig har han helt urealistisk lavet 31000 point på kun ca. 3 måneder, og så er det på de samme latterlige spørgsmål. Makse ved kun lidt om hardware.

Godt arbejde! er nemlig en makse replik, og nu bliver han snart fjernet fra eksperten.

/per
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:50 #12
Du jan ændre det i biosen.
Jeg kan ikke lige huske hvad for menu det står i men der skulle gerne stå noget med AGP support eller sådan noget. Men jeg ved det er noget med AGP. Og så lidt, jeg kan altid hjælpe en.

MVH

Yatty
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:50 #13
hoejrup > Du er da godt nok sur! Og hvorfor skulle jeg blive fjernet?
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 11:56 #14
Til hoejrup. Jeg ved ikke lige hvad det er du har gang i, og det er der nok heller ikke mange andre der gør. Jeg er ved at downloade den driver du henviste til, tak.
Hvis jeg nu også roser dig lidt bliver du så også fjernet?
Godt arbejde!
Avatar billede grunken Nybegynder
31. maj 2001 - 11:59 #15
Kort kommentar......I har ikke clocket kortet for vildt vel ?

og jeg vil godt lige påpeget at en AGP-bus og kortet i fællesskab burde forhandle hvilken hastighed de kører I

-Grunken
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 12:04 #16
Jeg glemte lige at sige at der er noget der 3dsetup. Det ligger i spillets mappe. Men ikke alle spil bruger det. Men hvis du kører den program så kan du ændre hvis den skal køre OpenGl, Direct3D eller software. Man kan også vælge grafikkort. Hvis din grafikkort står der ikke så bruger du jo bare Primary display driver.

MVH

Yatty
Avatar billede grunken Nybegynder
31. maj 2001 - 12:05 #17
Og lige EN ting til, hvofor bliver forum\'er altid til en \"personlig\" hets alle burde have lov til at være her no matter what!

Jeg syns at point systemet er genial, men jeg sysns til gengæld osse folk tager dem lidt for højtidligt, er det IK vigtigst at kunne bidrage andre med viden....!

Og det var så dagens Morale, og nej jeg har IK fået min morgenbajer endnu *GGG*

-Grunken
Avatar billede nimmer Nybegynder
31. maj 2001 - 12:12 #18
Hej allesammen...

Sker der noget her idag eller hvad....

Det ligner jo fanme noget fra en JUBII chat... *GG*

I er da til Grin, alle jer der brokker jer over at der er en som gerne vil havde et hurtigt svar!!!

:0)

Hopper op og ned.... I CHATTEN *LOL*
Avatar billede nimmer Nybegynder
31. maj 2001 - 12:21 #19
dj*remix forlader M/S Jubii Chat (Farvel!!  Hyggeligt at møde jer her på M/S Jubii Chat.)
Neo@21 leder efter en pige at sægze med...
Camilla/17 springer op og hi-fiver en forbipasserende og forbløffet måge.
TEG_DRAC vinker til Matine.

*LOL* NIMMER forlader CHATTEN!!!
Avatar billede grunken Nybegynder
31. maj 2001 - 12:29 #20
nimmer > jeg syns du skal passe på dit sprog ellers kommer du i lasten *GGG*
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:41 #21
grunken> Det sprog du siger nimmer bruger, er det meget uartigt, jeg forstår det i hvert fald ikke, men jeg er jo osse\' en 38\'er, så det er nok for moderne.
Kan nogen oversætte det, jeg er blevet nysgerrig ;o)
Avatar billede grunken Nybegynder
31. maj 2001 - 12:50 #22
retaxes >

Intet uartigt her !

Jeg tror egentligt bare at nimmer prøvede at sammenligne dette ellers udemærkede Forum, med en gang hat & briller (lissom chat)

Jeg syntes efterhånden er at denne geniale idé er blevet overskygget af folk der syns at det er uretfærdigt at man smider mange point væk for at få et svar ! det kan godt være at visse personer har besvaret 1000 sprg. til 60 point....men belive me jeg ville da osse godt smide 5000 point efter et svar, hvis det var vigtigt for mig !

Jeg syns faktisk at pointsystemet er mere til gene end gavn, men nu ligger jeg jo heller ik på top 10 og så ville det sikkert være en anden sag !

Jeg håber at den kære romario får løst sit problem.......!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 13:03 #23
grunken> Nå, så er jeg mere rolig, troede jeg var gået glip af noget i min opdragelse ;o)

Fred være med nimmer og lad os så høre fra romario!
Avatar billede romario Nybegynder
31. maj 2001 - 13:05 #24
Boyz in the hood.
Tak for alle kommentarene. Der er vist kun en der har sendt et \"svar\". Hvis nu jeg får det til at virke i aften, kan jeg så uddele point til flere personer?
Jeg forstår desuden ikke hvorfor at der ikke er nogle der har hjulpet jchrist som har sammen spørgsmål fra 16/3. http://www.eksperten.dk/spm/57268
En så ringe svar-tid samt at jeg har været udenlandsboende et ikke uvæsentligt stykke tid er årsag til den ( åbenbart ) store udlovelse af point.
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2001 - 13:18 #25
Romario> har du installeret 4in1 driverne? Ellers gør det, her er de:
http://212.130.63.211/tweakup.dk/files/mobo/4in1431v.zip
- installer dem i normal mode. (så kører du AGP1X)

Brug Detonator driverne. evt. denne:
http://212.130.63.211/tweakup.dk/files/video/Detonate/w9x-1101.zip

Har du installeret Open_GL til kortet? Ellers gør det:
http://www.glsetup.com/cgi-shl/mirror.cgi  - du skal omdøbe filen til .exe

Får du en fejlmeddelelse eller \"fryser\" skærmbilledet bare?

\'Vuf
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2001 - 13:21 #26
Whoopie!! død link.
Open_GL gå ind på http://www.glsetup.com/where.htm
og tryk på: Download the 88MB monolithic GLSetup v1.0.0.121    - hvis du da ikke har et 56K modem :)
Avatar billede nimmer Nybegynder
31. maj 2001 - 13:29 #27
Vuffe << Skal man også installere 4in1 driverne når man kører Windows ME?

Hvad bruger man den ellers ikke så store monolithic glSetup til? Hvorfor 88 MB
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 13:55 #28
nimmer> Hva\', er du der nu igen!
Du ka\' alligevel ikke undvære chatsiden!
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2001 - 20:29 #29
nimmer> Ja 4in1 skal installeres, oxo fordi de så bliver opdateret.
GlSetup bruges til at understytte Open_GL i 3D applikationer, men jeg tror faktisk nok at den er indbygget i Detonator driverne, så det er hvist ikke nødvendigt. Med Voodoo 1/2/3 er det nødvendigt, og jeg tænkte at det måske oxo var nødvendigt med et TNT2, da det er et forholdsvist gammelt kort. Jeg skrev det bare for en sikkerhedsskyld.
retaxes > he he.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 20:35 #30
Du er sgiu alligevel en flinker fyr ;o)
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 08:51 #31
Jeg har opdateret bios\'en, installeret Win ME, installeret 4in1 drivere, nVidia TNT2 drivere og OpenGL. Nu virker det i de fleste tilfælde.
Perfect.
Tak for chatten.

Specielt tak til Sherlock Holmes og Dr. Whatson alias nicolajdu og Per Hoejrøv.
Jeg har afsat lidt ekstra point for jeres skyld.

Til makse: Så er det sidste chance for at få lidt point... SEND ET SVAR.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 09:47 #32
romario og makse er selvfølgelig den samme person. Det er nemlig ikke første gang at kommunikations forløbet har været på den måde mellem makse og en død profil.

/per
Avatar billede makse Nybegynder
01. juni 2001 - 09:50 #33
Hoejrup > LOL, åhhh. Det er nu synd for dig.

Romario > Du fandt selv løsningen. Så lev selv et svar og accepter det.
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 10:02 #34
Nu er jeg både død og lider samtidig af personspaltning. Ja... det er jo ikke lige den slags kommentare der gør at man har lyst til at besøge eksperten en anden gang.
Til makse. DU HJALP - SEND ET SVAR!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 10:06 #35
romario> Du er ikke kvikkere end makse. En død profil, betyder en profil der aldrig har været aktiv på eksperten.

/per
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 10:25 #36
Det vil altså sige at hvis man ikke benytter eksperten i et stykke tid men pludselig har brug for lidt hjælp, så skal man oprette en ny profil for at der ikke opstår lynch-stemning.
Hmm... det er da for alvor noget der giver døde profiler.

Men det er da godt at vi har:
\"Big Brother\" til at overvåge os der tilsyneladende ikke er så kvikke.
Avatar billede makse Nybegynder
01. juni 2001 - 10:48 #37
Hoejrup > Hvis du skal til at jage alle der har fået point af \"døde\" profiler, så får du da travlt. Det ses ofte herinde. Se nu bare www.eksperten.dk/spm/70961
Du nævnte tidligere at det var helt urealistisk at kunne tjene 31000 point på 3 måneder. Det er jo noget sludder, jeg har tjent knap 44000. Det svarer til ca. 113 point, pr. spørgsmål jeg har besvaret. Til din oplysning kan jeg så fortælle dig at Tdaugaard har tjent ca. 134 point pr. spørgsmål, han har besvaret. Men han er måske den næste på din liste. :)

Romario > Som sagt, fandt du jo selv løsningen. Så tag dine point til dig igen.
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 10:56 #38
Ellers tak, så risikerer jeg bare at blive lynchet igen. Du kan lige så godt få lidt - folk har jo allerede ondt i røven alligevel.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 11:57 #39
makse> Du kan ikke bruge et gennemsnit til noget som helst.
Dette spørgsmål er forholdsvis let, og antallet af point skal stå mål med sværhedsgraden. Det her spørgsmål med 2500 point lugter af ren fusk.

/per
Avatar billede makse Nybegynder
01. juni 2001 - 12:06 #40
Hoejrup > Det er da også derfor jeg ikke har eller vil svare. Jeg syntes nu gennemsnittet taler for sig selv.
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 12:07 #41
Slap nu af Per. Yatty og Vuffe får også nogle point, men når makse nu har hjulpet skal han da have noget uanset om han vil eller ej. Det havde stor betydning for mig at få løst problemet hurtigt. Og når der i andre tilfælde kan gå flere måneder uden at der er nogle der reagere så skulle jeg jo gøre et eller andet anderledes.
At der så er gået chat i den, det kan jeg sgu da ikke gøre for! Du må da også gerne få nogle point -  så du sparer du også nogle Kleenex.
Ro på drengen, spænd af!
Og makse...: Fyr så lige at svar af så vi kan få lukket denne sag.
Forresten, hvad hjælper det at ligge på top 10?
Kan man vinde noget eller hvad?
Avatar billede romario Nybegynder
01. juni 2001 - 12:28 #42
Til makse: Du kan få 30 point - det er vist nok et mellem-svært spørgsmål!

Romario
Avatar billede makse Nybegynder
01. juni 2001 - 17:59 #43
Det hjælper ikke noget at ligge på top ti, tværtimod. :)
Og giv de 30 point til Yatty, for sin indsats.
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. juni 2001 - 19:19 #44
romario> 2500 pointz er alt for meget for et spm. af denne sværhedsgrad. Lav et svar selv og tag langt størstedelen af pointzne selv.
Avatar billede romario Nybegynder
05. juni 2001 - 09:46 #45
Nå, som i vil. Jeg har hermed oprettet et svar og sagen vil nu blive lukket.
Tak for hjælpen til alle.