Avatar billede skooter Nybegynder
20. april 2007 - 08:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

minfunktion() vs minfunktion(val)

Jeg har følgende kode som virker uden problemer. Jeg bruger funktionerne til at bladre gennem forskellige rammer/vinduer til en tegneserie.

--------------------------------------------------

var a = 1;
var b = 1;
var c = 1;

function nextFrameType1() {
    duplicateMovieClip(_root["frame_type"+a], "new_frame1"+a, 1);
    _root["new_frame1"+a]._x = 345;
    _root["new_frame1"+a]._y = 80;

    a = a + 1;
    if (a > 3) {
        a = 1;
    }
function nextFrameType2() {
    duplicateMovieClip(_root["frame_type"+b], "new_frame2"+b, 2);
    _root["new_frame2"+b]._x = 345;
    _root["new_frame2"+b]._y = 310;

    b = b + 1;
    if (b > 3) {
        b = 1;
    }
function nextFrameType3() {
    duplicateMovieClip(_root["frame_type"+c], "new_frame3"+c, 3);
    _root["new_frame3"+c]._x = 345;
    _root["new_frame3"+c]._y = 540;

    c = c + 1;
    if (c > 3) {
        c = 1;
    }

change_frame1.onPress = nextFrameType1;
change_frame2.onPress = nextFrameType2;
change_frame3.onPress = nextFrameType3;

--------------------------------------------------

Men hvordan kan jeg skrive funktionerne sammen til en. Jeg har prøvet men når jeg skriver følgende så bliver funktionen kaldt inden jeg klikker på knappen/movieklippet:

function minfunktion(val) {
  trace(val);
}
change_frame.onPress = minfunktion("nr. 1");
Avatar billede mat Nybegynder
20. april 2007 - 13:48 #1
function minfunktion( val ) {
    trace( val );
}

for ( var i = 1; i < 4; i++ ) {
    this["knap"+i].val = i;
    this["knap"+i].onRelease = function (){ minfunktion(this.val); }
}

mvh mat
Avatar billede skooter Nybegynder
02. maj 2007 - 08:24 #2
Jeg har forsøgt at gøre som herunder. Jeg kan godt bladre i mine rammmer men de bliver placeret samme sted :-S

function nextFrameType(val, ypos) {
    duplicateMovieClip(_root["frame_type"+f], "new_frame"+val+f, val);
    _root["new_frame"+val+f]._x = 345;
    _root["new_frame"+val+f]._y = ypos;

    f += 1;
    if (f > 3) {
        f = 1;
    }

for (val=1; val < 4; val++) {
    _root["change_frame"+val].onPress = function () { nextFrameType(val, ypos); };
    ypos += 230;
}
Avatar billede mat Nybegynder
02. maj 2007 - 13:07 #3
for (val=1; val < 4; val++) {
_root["change_frame"+val].ypos = ypos;
    _root["change_frame"+val].onPress = function () { nextFrameType(val, this.ypos); };
    ypos += 230;
}
Avatar billede skooter Nybegynder
07. maj 2007 - 14:28 #4
Hmm... ja nu ligger rammerne sig i samme lag... Så når jeg klikker på knappen forsvinder første ramme. Der skal kunne vises 3 rammer samtidig... Og hver af de 3 rammer kan have forskelligt udseende.
Men kunne da godt være der var en smartere måde at gøre det på...
Avatar billede skooter Nybegynder
10. maj 2007 - 16:06 #5
Så lykkedes det mig at korte det ned... Tak for hjælpen mat. Vil du have points?

Er er min kode....

var a = 1;
var b = 2;
var c = 3;

function nextFrameType(frame_no, selected_frame, ypos) {
    duplicateMovieClip(_root["frame_type"+selected_frame], "new_frame"+frame_no+selected_frame, frame_no);
    _root["new_frame"+frame_no+selected_frame]._x = 345;
    _root["new_frame"+frame_no+selected_frame]._y = ypos;

    selected_frame += 1;
    if (selected_frame > 3) {
        selected_frame = 1;
    }
    return selected_frame;
}

change_frame1.onPress = function () { a = nextFrameType(1, a, 80); }
change_frame2.onPress = function () { b = nextFrameType(2, b, 310); }
change_frame3.onPress = function () { c = nextFrameType(3, c, 540); }
Avatar billede mat Nybegynder
10. maj 2007 - 19:11 #6
aight