Avatar billede pederdalgaard2 Nybegynder
19. april 2007 - 22:23 Der er 7 kommentarer

VISTA problemer med Fiberbredbånd

Jeg havde en PC som kørte på XP Pro. Jeg har EnergiMidt Fiberbredbånd (lad os glemme emnet om deres mega ustabile produkter...) med pt. en 20/20 Mbit forbindelse som kører oppe over 2,5Mb / sek download.....!!! Nogen der kan stikke den i Kongeriet Danmark med mindre de sidder på en virksomheds 1Gbit forbindelse? Nå pjat til side, men det rykker bare rent hastighed!
Så solgte jeg PC'en og købte en ny som jeg købte Windows Vista til. Nu downloader jeg som havde jeg max en 2 Mbit forbindelse....?
Fiberforbindelsen kører på en PPPoE opkobling. Denne har jeg både haft sat op på PC'en som en opkaldsklient der skal startes (a la analog Modem/ISDN i gamle dage) og jeg har haft den sat op i min Router så jeg gik automatisk på internet. Samme resultat. Jeg har kørt uden om min Router direkte på, samme resultat. Jeg har kørt gennem en switch (ikke en Hub) samme resultat.
Jeg har haft PC'en med på arbejde og sat den til vores TDC 8Mbit forbindelse hvor den bare kørte fuld 8 Mbit. Jeg har haft en anden PC på XP base sat til igen og den kørte 20/20Mbit. Jeg har haft afinstalleret VISTA og installeret XP på den nye (uha XP ser kedelig ud iforhold til VISTA) og så kørte den 20/20...
ADSL og Fiberforbindelse sender pakker forskelligt, og jeg har også rodet med MTU pakke str. ændring uden held...
HELP!!!
Hardwaremæssig må det ikke fejle noget!
Fiberforbindelsen KAN jo køre 20/20!
Hvad er det i VISTA der bare ikke virker sammen med Fiber? Kan ikke passe jeg er den eneste i DK med problemet?
HELP!
Avatar billede pederdalgaard2 Nybegynder
20. april 2007 - 09:36 #1
Nu kommer måske en "dummer", men hvad med at få en fast IP adresse? Nej vel?
Det skulle kun være fordi andre skulle på min PC via IP adresse udefra ikke? Bare en dum tanke da jeg har prøvet de ting jeg ved noget om uden held...
Avatar billede koldborg Nybegynder
20. april 2007 - 10:21 #2
prøv at ændrer TCPWindowSize i reg basen, jeg har efaret at det virker kanon godt.
det virker også på win vista alle versioner.

hvis du er i tvivl så gå ind på dette link,
http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Avatar billede koldborg Nybegynder
20. april 2007 - 10:25 #3
hov lige en ting mere, du skal selv oprette en ny regfil men navnet TCPWindowSize
ude i HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters  Men læs grundig på den hjemmeside jeg har lagt et link til
Avatar billede koldborg Nybegynder
20. april 2007 - 10:29 #4
du kan downloade denne her hvis du ikke er sikke i reg basen

http://www.speedguide.net/downloads.php
Avatar billede mhj6 Nybegynder
24. april 2007 - 11:39 #5
den var god koldborg....nu spiller mit max på xp, med min forbindelse....
Avatar billede koldborg Nybegynder
24. april 2007 - 13:39 #6
YES det vidste jeg , det virker kanon godt også på vista , der bliver fart på nettet og på lan
Avatar billede pederdalgaard Nybegynder
24. april 2007 - 20:15 #7
Har prøvet at downloade det lille program og ændret flere parametre uden held. Desværre ikke koldborg. Virker stadig ikke på PPPoE forbindelse, jeg har ikke ADSL forbindelser som jer. Min VISTA kører fint på en ADSL men ikke på en PPPoE opkobling af en Fiberforbindelse.