Avatar billede steffenernst Nybegynder
19. april 2007 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dual boot

Der er 2 drev på PC. Drev nr 0 med xp kopierede jeg over på drev nr 1. Derefter lagde jeg med en geninstallations cd xp ind på drev nr 0. Nu ville jeg gerne frit kunne vælge fra hvilket drev jeg booter xp op. Men jeg kan kun boote op fra drev nr 0. Paragons "Partition Manager / Boot Manager" kan godt se begge xp-er og giver mig valget mellem at boote op fra drev 0 eller 1. Men når jeg vælger at boote op fra drev 1, sker der intet.

Jeg brugte Acronis True Image til at klone det ene drev over på det andet.
Hvordan får jeg kontakt med drev nr 1 ??
Avatar billede cpufan Juniormester
19. april 2007 - 21:59 #1
rediger din boot.ini fil så den konfigureres til dualboot:

http://support.microsoft.com/kb/289022/da
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2007 - 22:51 #2
smid cd i drevet - genstart maskinen - boot på cdrom - vælkg gendannelseskonsol - log på (hvis ingen kode trykkes der bare enter) skriv først fixboot og derefter fixmbr
Avatar billede steffenernst Nybegynder
21. april 2007 - 06:29 #3
Jeg downloadede OSL2000 Boot Manager (freeware), og nu kan jeg boote op fra hvilken disk/partition, jeg lyster.

cpufan får point, da jeg tror den løsning også havde været brugbar, omend noget besværlig.

Den løsning, john stigers foreslår, er ikke brugbar, da man ikke har de muligheder med en geninstallations-cd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 13:49 #4
Jo da - men det kommer an på hvor godt geninstallations cd´en er lavet ;)
Avatar billede steffenernst Nybegynder
21. april 2007 - 23:40 #5
Det kan man sige. Men den jeg har, giver ingen valgmuligheder. Når den sættes i, sletter den hele disk o og lægger xp media center + diverse programmer ind ganske automatisk.

Den korrekte betegnelse er " System Recovery DVD ". Den består af 3 DVDèr, og det tager ca 10 timer før installationerne er tilendebragt.

Men jeg er meget tilfreds med OSL2000 Boot Manager, den virker perfekt.

Du må få nogle points næste gang.

Tak for din ulejlighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 11:24 #6
;)