Avatar billede -xyz- Nybegynder
19. april 2007 - 17:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Repeater med condition

Hej jeg har arbejdet med objektorienteret C# i et par år nu, og har hver gang jeg er blevet mødt med denne problemstilling krøbet mig udenom, men denne gang er det desværre ikke muligt.

Jeg har en bool der kommer fra repeateren, hvis den er true skal der vises en Checkbox og hvis den er false skal der vises en rating control (AjaxToolkit)

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men ligemeget har det hjulpet

Kenneth
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. april 2007 - 19:18 #1
Jeg skal lige være med ... Skal det forstås på den måde, at hvis der er i datakilden du populerer repeateren udfra optræder true på en given property, så skal der i det repektive item i repeateren vises en checkbox, og ellers en rating control.
Mvh
Avatar billede -xyz- Nybegynder
20. april 2007 - 08:02 #2
Ja, det er fuldstændig korrekt.
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. april 2007 - 20:30 #3
Sorry - havde ikke opdaget at du havde skrevet.

Hvis du databinder til en liste af sådan nogle her:

public class SomeClass
{
    private bool m_Answer = true;

    public bool Answer
    {
        get { return m_Answer; }
        set { m_Answer = value; }
    }

    public SomeClass(bool answer)
    {
        m_Answer = answer;
    }

Så kan du med kode som denne:
Repeater repeater = new Repeater();
repeater.ItemDataBound += new RepeaterItemEventHandler(repeater_ItemDataBound);
form1.Controls.Add(repeater);

List<SomeClass> liste = new List<SomeClass>();
liste.Add(new SomeClass(true));
liste.Add(new SomeClass(false));
liste.Add(new SomeClass(true));

repeater.DataSource = liste;
repeater.DataBind();

Og en handler som denne:
void repeater_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)
{
    SomeClass data = e.Item.DataItem as SomeClass;
    if(data.Answer)
    {
        TextBox tb = new TextBox();
        e.Item.Controls.Add(tb);
    }
    else
    {
        e.Item.Controls.Add(new LiteralControl("Not a textbox"));
    }

Få indsat forskellige kontroller, afhængig af den aktuelle tilstand på de objekter du binder imod.

Mvh
Avatar billede -xyz- Nybegynder
24. april 2007 - 13:11 #4
det var lige det jeg ledte efter, tak, læg et svar for points
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. april 2007 - 13:22 #5
Kommer her :o)
Mvh