Avatar billede mpk Nybegynder
19. april 2007 - 16:36 Der er 1 løsning

Adgang til en COM-component

Hej

Jeg har en COM-komponent som har fat i noget hardware som jeg har tilsluttet computeren via USB, og denne har været anvendt i anden sammenhæng og er testet.

mit problem er nu at jeg tidligere har forsøgt mig med IIS, hvor jeg har haft min COM komponent til at virke vha. et ASP kald

Dim objMyCom
objMyCom = Server.CreateObject("HardwareCom.Communication");

objMyCom.TransmitTelegram( 0x20 );

Problemet i IIS var, at det tilsyneladende kun virkede sålænge jeg gik ind på serveren via localhost, såsnart jeg benyttede maskinens IP, så var der access problemer, og selvom jeg så loggede på med administrator password, så viste den kun selve siden, der kom ikke det der skulle ud til hardwaren, så COM-componenten må ikke være blevet afviklet i denne situation.

Jeg har så forsøgt mig med apache istedet, men her kan jeg ikke engang få COM-componenten til at køre på localhost.

Er der nogen som har nogle bud på, hvad jeg mangler at sætte op i apache, og eller hvad der gik galt i IIS.

på forhånd tak

/vh
mcp
Avatar billede mpk Nybegynder
21. oktober 2007 - 11:36 #1
Denne forespørgsel er gammel