Avatar billede vaisgaard Nybegynder
19. april 2007 - 16:20 Der er 4 kommentarer

dllhost.exe optager serverens processor 100%

Jeg har en Win 2000 server der kører IIS og nogle scheduled jobs compiled i VB.

I den senere tid har jeg oplevet at dllhost.exe optager næsten 100% af serverens processor. Den gør det kun en gang imellem, men det gør at alle processer på serveren fejler inkl. IIS.

Er der nogen der har en idé om hvorfor den gør det?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2007 - 19:09 #1
Jeg foreslår at du sætter performance monitoring op på CPU'en, og så sammenligner de logs du får ud af det med tidspunkterne for dine scheduled tasks..

Hvis det ikke viser noget synes jeg du skal lave et virus scan.
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
20. april 2007 - 13:49 #2
Har kørt virus scan efter specifikt kørt mod Welchia som angriber dllhost.exe.

Har ligeledes kigget igennem logs, og kan ikke finde noget der tyder på fejl.

Der kan muligvis være objekter der ikke bliver frigivet under eksekvering af ASP filer. Eksempelvis er der masser af connections til databaser.

Kan det påvirke dllhost?
Avatar billede strych9 Praktikant
20. april 2007 - 16:18 #3
Tjoh, hvis ikke virus, så lyder det som en god gammeldags bug. Måske i et ISAPI objekt. Kører de ikke igennem dllhost?

Hvor tit sker det her? Er det således at du kan fange et tidspunkt det sker på?
Du kan eventuelt sætte CPU prioriteten til forgrundsprogrammer i stedet for services, og så sætte process explorer (tidligere sysinternals, nu microsoft) igang og kigge på hvad det er for en og hvor den ligger henne næste gang det sker. Ved at ændre prioriteten kan du være heldig at det er muligt at eksekvere monitoring programmer mens dllhost står og går i selvsving. Procmon kan muligvis også være til hjælp.
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
23. april 2007 - 11:03 #4
Tak for hjælpen... Har ikke fundet problemet men er kommet meget længere.