Avatar billede w13 Novice
19. april 2007 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Godt webhotel/serverplads

Hej Eksperter.

Currently har jeg et webhotel hos web10. Jeg har nogle problemer med deres serverindstillinger:
- Man kan kun oprette forbindelse til database i mappen "/db/" i roden.
- Man kan kun uploade til mappen "/upload/", og eksempelvis databaser/asp-filer kan ikke benyttes fra upload-mappen.
- Man kan kun sende mail via en mail-form til mailkontis hosted af web10.
- Mit Ajax-system kan ikke returnere "æ","ø","å" samt en hel del andre specialtegn.

Er der nogen der kan anbefale et webhotel hvor nogle af disse features virker? Det skal også være muligt at bruge asp-koder o.lign. Jeg vil nemlig helst ikke ud i at oprette min egen server, da jeg hverken har tid, penge eller forstand på det.

På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2007 - 17:48 #1
- mange har denne begrænsning på placering af databasen, dels pga sikkerhed så ingen udefra kan downloade den og dels pga rettigheder. Hvad er årsagen til at du vil placere den andre steder?

- igen ikke unormalt da det kræver specielle rettigheder og sjældent er der da også behov for andet?

- mailforms kan mange gange kun sende til egen server - men da de formentlig har et mailkomponent installeret hvorfor så ikke lave din egen mailsender med asp?

- at ajax ikke kan returnere æøå bunder nok mere i din kode end webhotellet.
Avatar billede w13 Novice
22. april 2007 - 17:02 #2
- jeg arbejder på et projekt, som lader en bruger oprette sin egen side hos mig og ønskede derfor at lade min kode oprette en database til hans side - i hans private mappe vel at mærke. Problemet er samtidig også, at jeg ikke kan kopiere/uploade en ny db til db-mappen, da den er lukket for upload.
- igen ville jeg gerne kunne give brugere en lidt federe placering på min server end "www.domæne.dk/upload/side/whatever". Og eftersom filer ikke kan køres men kun downloades fra upload-mappen, kan jeg heller ikke gemme brugerens db her.
- her er jeg ikke helt med på, hvad du siger. Altså jeg har lavet min egen mailform/mailsender med asp, men serveren vil jo stadig kun lade mig sende mails til web10's mailkonti. Håbede bl.a. at kunne lave en nyhedsbrev-funktion, hvilket ikke helt holder, hvis alle abonnenter skal være kunder hos web10 - og indtaste deres web10-mailkonti.
- mit Ajax er lidt problematisk. Jeg har spurgt om det her: http://www.eksperten.dk/spm/765268 hvor Olebole kom med forslag, men han endte med at konstatere, at det afhang af serveren og ikke var grundet min kode.
Avatar billede w13 Novice
22. april 2007 - 17:07 #3
Ok, det at jeg gik ind og fandt det gamle Ajax-indlæg frem, løste det problem. Jeg har nu lært at ændre charset med Response.Charset = "ISO-8859-1"! :) Så den kan stryges af listen.
Avatar billede keysersoze Guru
27. april 2007 - 17:40 #4
Jeg kender ikke lige nogle der tillader det - mit bedste forslag vil næsten være at spørge fx dandomain, wannafind eller www.netsite.dk da jeg her har mødt en rimelig forståelse for sådanne ting. Det lyder utroligt hvis man kun kan sende til egne mailkonti hos web10 - jeg kan forstå hvis afsenderen skal være fra egen konto (sådan er det mange steder) men det andet har jeg aldrig nogensinde stødt på før (medmindre det er ved brug af en formmail og ikke et asp-komponent).
Avatar billede topsite Nybegynder
24. juni 2007 - 16:33 #5
Kig på www.webglobe.dk