Avatar billede kara Nybegynder
19. april 2007 - 13:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SELECT på anden SELECT

Hej
Jeg skal lave en graf der viser antal procentvis antal ok emner per dag.
Jeg kan sagtens finde antal ok emner per dag, men problemet opstår når jeg skal formulere Querien videre og have ok emner per dag vist som % af totalt producerede den dag.
Min nuværende Query ser sådan ud:

SELECT count([codiceesito]) AS FPY, datevalue(Datafine) AS DateFinished
FROM generale
WHERE codiceesito=1 And Ripara=0
GROUP BY datevalue(datafine)
ORDER BY datevalue(datafine);

Denne returnerer dog kun antal Ok emner per dag.

Nu skal jeg så på en eller anden måde have kørt det med ind så jeg får antal ok emner per dag som % af Totally produced.

Totally Produced findes ved count([codiceesito])
Dvs formlen er (Antal Ok pågældende dag)/Antal totally produced*100

Men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg får det med ind i samme Query.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2007 - 14:29 #1
If you can send me your dB then I can see if I can find a solution later today, busy right now.

ekspertenATsanthell.dk

change AT to @
Avatar billede kara Nybegynder
20. april 2007 - 08:12 #2
Sorry. First off, it's a confidential company DB, and I'm therefor not allowed to pass it on. Secondly, it's 600+ MB of data =)
I was hoping someone could help me, from the information given. It would be easy, afaik, to make a stored procedure doing it, but the assignment dictates that I make it in a query in Access =(
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2007 - 09:48 #3
I'm no expert at SQL and I just cant (wont) just try and give an example off the top of my head. So if I were to give a solution I would make a dB with the tables/fields you are actually using. Then I would make a query and test to make sure what I suggested actually worked.

So if you can do this work for me then I can try and find a solution for you. And if you can put some test data in then that also helps.

I'm busy with other things and I dont have much free time, I hope you can understand that.
Avatar billede kara Nybegynder
20. april 2007 - 10:31 #4
Oki I send a small part of the Datastructure and Dataset in a DB and 3 Queries I use via mail to u. Feel free to ask me if u need more information.
And thanks for taking the time to look into it =)
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2007 - 08:31 #5
nice to hear it works
Avatar billede kara Nybegynder
24. april 2007 - 08:36 #6
thx =)