Avatar billede holbak Nybegynder
18. april 2007 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra 2 tabeller, men bruger første til at søge i nr. 2

Jeg har et mindre problem. Jeg skal have sat data sammen fra to tabeller, men jeg bruger resultatet fra den ene til at søge i den anden. Ved ikke om det er nødtvendnigt at omstrukturer min db eller om der er nogen der har en løsning. hele resultatet skal bruges i et forum til at vise selve trøden og bruger info.

tables:

  answer: a_id, user_id, topic_id, a_name, a_detail, a_datetime
  user: u_id, username, password, email, web, osv.

Problemet ligger i at den skal finde alle informationerne udfra topic_id.

jeg har prøvet med at:

    $sql_answer="SELECT * FROM answer WHERE topic_id='$t_id' ORDER BY a_id DESC";
    $answer_result=mysql_query($sql_answer);
    $answer_rows=mysql_fetch_array($answer_result);
    $user_id=$answer_rows['user_id'];
    $num=mysql_num_rows($answer_result);
    $i=0;

    if($answer_result)
    $sql_user="SELECT * FROM user WHERE u_id='$user_id'";
    $user_result=mysql_query($sql_user);
    }
    while($i < $num){
        }

men det får browseren til at fryse :/

kunne være fedt hvis nogen kunne hjælpe.. På forhånd tak!
Avatar billede anri Novice
22. april 2007 - 21:53 #1
Jeg tror ikke helt folk forstår hvad du mener.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
23. april 2007 - 02:07 #2
select u.* , a.*
from user u, answer a
where a.userid = u.u_id
Avatar billede bauerdata Nybegynder
23. april 2007 - 13:06 #3
select u.* , a.*
from user u, answer a
where a.userid = u.u_id
  and a.topic_id = '$t_id'
order by a.a_id
Avatar billede holbak Nybegynder
23. april 2007 - 13:06 #4
Jeg fik løst problemet efter et par times prøven frem og tilbage. Jeg skulle bare tænke mig lidt om. Løsningen var bare at ligge anden sql sætning ind i løkken.